لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۴

سپاه کرمان ۹ سایت اینترنتی را هک کرد


نیروهای سایبری اطلاعات سپاه ثارالله کرمان ۹ وب‌سایت از جمله «ندای سبز آزادی»٬ «سبزنامه» و «نوروز» را هک کردند. سپاه کرمان این وب‌سایت‌ها را «معاند با نظام» خوانده و می‌گوید آن‌ها با حمایت «فتنه‌گران» راه‌اندازی شده بودند.

«فتنه‌گران» نامی‌ست که حکومت به معترضان انتخابات سال ۱۳۸۸ داده است.

به گزارش روز یکشنبه٬ اول دی‌ماه٬ خبرگزاری دانشجویان ایران٬ ایسنا٬ روابط عمومی سپاه کرمان اعلام کرده است که نیروهای سایبری اطلاعات سپاه ثارالله در یک «عملیات فنی و گسترده» در فضای مجازی٬ وب‌سایت‌های «ندای سبز آزادی٬ سبزنامه٬ سیزپروکسی٬ نوروز٬ استان‌بان٬ سی‌میل٬ نوگام٬ ایران آپینیون و دگرواژه» را هک کرده‌اند.

سپاه کرمان افزوده است: «این پایگاه‌های معاند که با هزینه میلیون و حمایت فتنه‌گران داخلی طراحی شده بودند٬ به طور کامل از دسترس خارج شدند.»

این اقدام در فضای سایبری در حالی صورت گرفته است که اواسط آذرماه نیز ۱۶ نفر در کرمان به اتهام طراحی وبسایت برای «سایت‌های آموزشی شهروند خبرنگار به سفارش شبکه‌های خبری غربی» و «همکاری با شبکه‌های بیگانه» دستگیر شدند. طبق گزارش‌ها هفت نفر از این افراد از اعضای وب‌سایت «نارنجی» بودند٬ وب‌سایتی که در حوزه اطلاع‌رسانی فن‌آوری اطلاعات فعالیت می‌کند.

۱۰ آذرماه وب‌سایت خبری کلمه٬ نزدیک به میرحسین موسوی٬ از تلاش سپاه برای ایجاد محدودیت در فضای سایبری خبر داده و آن زمان گفت که در مدت چهار ماه «بالغ بر ۲۰ نفر» در این زمینه بازداشت شده‌اند.

این وب‌سایت خبری ۱۴ آذرماه از بازداشت «پنج تن از مدیران و فعالان صفحانی ایرانی در فیس‌بوک» خبر داد و ۲۶ آذرماه نیز اعلام کرد که «دو تن دیگر از مدیران و فعالان فیس‌بوک» توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده‌اند.

به گفته کلمه نهاد اطلاعات سپاه پاسداران با روی کار آمدن دولت حسن روحانی٬ با تعریف پروژه‌های جدید سعی دارد فضا را تحت تاثیر قرار دهد. این وب‌سایت خبری در توضیح آورده است که نهاد اطلاعات سپاه در سال‌های اخیر با به کار گرفتن کارشناسان سایبری٬ ده‌ها تن را بازداشت کرده است.
XS
SM
MD
LG