لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۴

دستکم ۲۴ تن در چند انفجار جداگانه در افغانستان کشته شدند


عکس آرشیوی است.
عکس آرشیوی است.
در اثر انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در قندهار افغانستان که روز یکشنبه به وقعو پیوست ۱۰ تن از جمله هشت نیروی پلیس کشته شدند. روز شنبه نیز سه بمب‌گذاری مختلف در افغانستان دستکم ۱۴ کشته بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، روز یکشنبه، هشتم بهمن‌ماه، برخورد خودرو پلیس با یک بمب کنار جاده‌ای در قندهار، موجب شد هشت نیروی پلیس افغان و دو فرد بازداشتی حاضر در این خودرو کشته شوند. رویترز گزارش داده است که در اثر این انفجار شش نیروی پلیس نیز زخمی شده‌اند.

به گفته سخنگوی والی قندهار، این خودروی پلیس شامگاه شنبه وارد قندهار شده بود تا در مورد بمبی که در منطقه کشف شده بود ‌تحقیق کند که در جریان این تحقیق، پلیس سه فرد مظنون را بازداشت کرده بود. خودروی پلیس در حال بازگشت از قندهار به همراه این سه مظنون با یک بمب کنار جاده‌ای برخورد کرده است.

روز شنبه، هفتم بهمن ماه، نیز سه انفجار در افغانستان دستکم ۱۴ کشته بر جای گذاشت.

در این روز یک بمب‌گذار انتحاری با منفجر کردن خود در ولایت قندوز منجر به مرگ ۱۰ نیروی پلیس افغان شد.

در عین حال مقام‌های ولایت فراه در غرب افغانستان نیز از کشته شدن دو افسر پلیس در روز شنبه در اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای خبر دادند.

همچنین انفجار یک بمب قابل کنترل از راه دور که در شهر شرقی غزنی بر روی یک دوچرخه کار گذاشته شده بود، منجر به مرگ یک افسر پلیس و یک شهروند این کشور شد.

این انفجارها در حالی رخ داده‌اند که طبق توافق آمریکا و افغانستان، ۳۵۰ هزار نیروی افغان از بهار آینده رهبری عملیات‌های نظامی در سراسر افغانستان را بر عهده خواهند گرفت.

قرار است که تا پایان سال ۲۰۱۴ تمامی نیروهای نظامی ناتو خاک افغانستان را ترک کنند و به گفته رویترز، شدت گرفتن حملات طالبان علیه نیروهای نظامی افغان نگرانی‌هایی را در مورد ناتوانی این نیروها در برقراری امنیت در افغانستان ایجاد کرده است.
XS
SM
MD
LG