لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۲

برتری مقابل داماش٬ استقلال را در یک امتیازی پرسپولیس قرار داد


آخرین دیدار از هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران را دو تیم استقلال و داماش گیلان در ورزشگاه آزادی برگزار کردند که به برتری ۱-۰ استقلال انجامید. این بازی فقط حدود هزار تماشاگر داشت.

استقلال با غلبه بر داماش ۳۸ امتیازی شد و با دو پله صعود به رده دوم جدول رسید تا در فاصله یک امتیازی پرسپولیس قرار بگیرد. نفت ۳۷ امتیاز دارد و در جایگاه سوم است. فولاد، تراکتورسازی و سپاهان هم در رده‌های بعدی هستند.

داماش گیلان هم که با مشکلات فراوان خود را از رشت به ورزشگاه آزادی رسانده بود٬ با ۲۲ امتیاز در رده دهم باقی ماند. بازیکنان این تیم بعد از جلسه با امیرعابدینی تصمیم گرفته بودند در اعتراض به اوضاع نامناسب مالی تیمشان، برای بازی مقابل استقلال به تهران نیایند.

ابوالفضل حاجی‌زاده بازیکن این تیم پیش از مسابقه گفته بود: «صبر بازیکنان تمام شده. خیلی از بچه‌ها حتی پول تاکسی هم ندارند که به تمرین بیایند. بعضی بازیکنان که در خوابگاه هستند اگر در آنجا غذا نخورند حتی پول شام و نهارشان را هم ندارند. تا این شرایط حل نشود دیگر نه در تمرینات و نه در بازی‌ها حاضر نخواهیم شد و این نظر کل تیم است. رشت تا دلتان بخواهد مسئول و نماینده دارد اما هیچکدامشان از داماش حمایت نمی‌کنند. ما حتی لباس گرم نداریم که در این هوای سرد بپوشیم.»

باشگاه داماش حتی با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ اعلام کرد که به علت مشکلات مالی، به احتمال زیاد در بازی با استقلال حاضر نخواهد شد. اما غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات گفت در صورت عدم حضور داماش در دیدار مقابل استقلال، علاوه بر نتیجه سه بر صفر به سود حریف، جریمه سنگینی در انتظار این تیم خواهد بود. سرانجام نیز بازیکنان این تیم به تهران آمدند و مقابل استقلال بازی کردند.

در بازی استقلال و داماش، حنیف عمران‌زاده در واپسین دقایق نیمه نخست با ضربه سر و روی ارسال امیرحسین صادقی گل سه امتیازی استقلال را به ثمر رساند. بازی در اغلب دقایق نیمه اول، کم افت و خیز و فاقد هیجان بود. در نیمه دوم هم شوت آندرانیک تیموریان که با دفع ناقص سنگربان داماش مواجه شد و شوت نکونام که در موقعیتی مناسب از بالای دروازه بیرون رفت، معدود موقعیت‌های خلق شده در متن بازی بودند.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، خسرو حیدری، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده، پژمان نوری، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، ایمان باصفا (دقیقه ۳۰ مجید غلام نژاد) محمد قاضی و آرش برهانی (دقیقه ۶۰ محمد مهدی نظری) به میدان رفتند. آندرانیک تیموریان به عنوان بازیکن برتر میدان و روح‌الله سیف‌اللهی از داماش هم به عنوان مرد اخلاق معرفی شدند.

پژمان منتظری نیز بعد از بازی در رختکن با سایر بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم استقلال خداحافظی کرد. منتظری که ابتدای فصل از لیگ چین پیشنهاد داشت، در استقلال ماند. او حالا با منتفی شدن حضورش در چین، به یک تیم قطری خواهد پیوست. این در حالی است که امیر قلعه‌نویی به شدت با جدایی او مخالف بود.

قلعه‌نویی پس از پیروزی تیمش در نشست خبری گفت: «آن فوتبالی که از تیمم توقع داشتم را ندیدم ولی خدا را شکر که بردیم. داماش هم با شرایطی که داشت خوب بازی کرد و امیدوارم مسئولان استانی فکری به حال داماش بکنند. حیف است این تیم مردمی چنین شرایطی داشته باشد.»

او درباره اینکه سمت راست استقلال قوی‌تر از سمت چپ است و با غیبت بیک‌زاده توان خوبی ندارد، گفت: «بیک‌زاده بیاید توازن دو سمت ما درست می‌شود اما به طور کلی بازیکنان ما میهمان دو هفته‌مان هستند و بعد از آن مصدوم می‌شوند.»

سرمربی استقلال سپس با اشاره به مشکلات مالی گفت: «هر دروغی که بلد بودم به بازیکنان گفته‌ام و دروغ‌هایم تمام شده و نمی‌دانم چه باید بکنم. خودم هم از این وضعیت خسته شده‌ام.»

افشین ناظمی هم درباره شکست شاگردانش گفت: «همه می‌دانند مشکلات زیادی داشتیم ولی بازیکنان ما خوب بازی کردند و هرچه در توان داشتند گذاشتند. هر چه صحبت فنی می‌کنیم در ذهن آنها نمی‌ماند و امیدوارم این مسئله حل شود. با باخت امروز وضعیت ما در خطر قرار گرفت.»

حنیف عمران‌زاده زننده گل برتری استقلال گفت: «جذابیت فوتبال به تماشاگران است و نمی‌دانم چرا تماشاگرانمان نمی‌آیند. این در حالی است که قبلا می‌گفتند در کشورهای عربی به ورزشگاه نمی‌روند اما شب گذشته یک بازی از لیگ امارات را دیدم، از ورزشگاه پر آنجا خجالت کشیدم.»

عمران‌زاده به مشکلات مالی استقلال هم اشاره کرد و با کنایه گفت: «سرمربی تیم مجبور است از دیگران قرض کند و مدیرعامل هم اگر چاره داشت فکر کنم مجبور بود کلیه‌هایش را بفروشد.»
XS
SM
MD
LG