لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۲

نیروهای اسد حلب را بمباران کردند؛ «بیش از صد تن» کشته شده‌اند


حملات هوایی نیروهای دولتی سوریه علیه حلب در روزهای اخیر شدت پیدا کرده است- ۲۶ آذرماه ۱۳۹۲
حملات هوایی نیروهای دولتی سوریه علیه حلب در روزهای اخیر شدت پیدا کرده است- ۲۶ آذرماه ۱۳۹۲
در حالی که هواپیماهای نظامی دولت سوریه در روزهای اخیر مناطق تمرکز مخالفان در شهر حلب را بارها بمباران کرده‌اند٬ سازمان پزشکان بدون مرز از مرگ بیش از صد تن خبر داده و می‌گوید بیمارستان‌های این شهر مملو از مجروح است.

به گزارش آسوشیتد‌پرس٬ سازمان پزشکان بدون مرز روز سه‌شنبه٬ ۲۶ آذرماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیمارستان‌ها مملو از مجروحان حملات روزهای اخیر است و افزود که داروهای‌ ضروری و مواد دارویی مورد نیاز برای نجات‌ جان افراد بستری «به اتمام رسیده است».

هماهنگ‌کننده این گروه در سوریه گفته است: «حملات مکرر اغلب به آشفتگی منجر می‌شود و همین امر درمان زخمی‌ها را دشوارتر می‌کند٬ به همین دلیل شمار تلفات بالا می‌رود… آمبولانس‌ها مدام در رفت و آمد هستند و در یک آن چند ماموریت دریافت می‌کنند. با توجه به موج عظیم بیماران٬ پزشکان با تصمیم‌گیری‌های بسیار دشواری مواجه هستند.»

حملات هوایی نیروهای حکومتی سوریه به حلب سه روز است که شدت گرفته است.

به گفته ناظران حقوق بشر سوریه، سازمانی که مقر آن در لندن است٬ ۲۴ آذرماه دستکم ۷۶ تن٬ از جمله ۲۸ کودک٬ ۲۵ آذرماه دستکم ۱۲ تن و ۲۶ آذر ۲۵ تن٬ از جمله دو کودک در اثر این حملات کشته شده‌اند. گروه‌های مخالف بشار اسد شمار کشته‌شدگان را بالاتر می‌دانند.

روز سه‌شنبه شورای ملی سوریه٬ گروه مخالفان سوری که مورد حمایت غرب است٬ جامعه بین‌المللی را متهم کرد که نتوانسته است برای جلوگیری از «به راه افتادن حمام خون» در سوریه٬ اقدامی جدی انجام دهند.

نزدیک به سه سال است که جنگ داخلی در سوریه در جریان است و در هفته‌های اخیر درگیری‌ها میان طرف‌ها شدت گرفته است.

بان گی‌مون٬ دبیرکل سازمان ملل روز ۲۵ آذرماه خواهان توقف یافتن خشونت‌ها در سوریه شد و درخواست کرد که تا پیش از آغاز مذاکرات ژنو-۲ این درگیری‌ها پایان یابد.

به گفته سازمان ملل کنفرانس صلح موسوم به «ژنو ۲» دوم بهمن ماه در سوئیس برپا می‌شود.‬ هدف از این نشست که قرار است با حضور ده‌ها تن از وزرای خارجه کشورهای مختلف و نمایندگانی از سوی حکومت سوریه و مخالفانش برگزار شود٬ پایان دادن به جنگ داخلی سوریه است.

بحران سوریه تا کنون بیش از صدهزار کشته و میلیون‌ها آواره برجای گذاشته است.
XS
SM
MD
LG