لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۴

بانک کانادایی حساب شماری از ایرانیان ساکن کانادا را مسدود کرد


بانک کانادایی «تی‌دی»
بانک کانادایی «تی‌دی»
گزارش‌ها حاکی است که یک بانک کانادایی حساب‌ بانکی شماری از ایرانیان ساکن کانادا را در مواردی «بدون هیچ توضیحی» بسته است و در برخی موارد نیز اعلام کرده است که این اقدام در راستای تحریم‌های کانادا علیه ایران صورت گرفته است.

کاوه شهروز، معاون «کنگره ایرانیان کانادا»، روز پنج‌شنبه، ۲۲ تیرماه، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که بانک «تی دی» کانادا در ماه‌های گذشته به برخی ایرانیان دارنده حساب در این بانک اعلام کرده است که با توجه به تحریم‌های کانادا علیه جمهوری اسلامی، حساب‌های آنها را مسدود کرده است.

وی در عین حال افزوده است که در مواردی نیز این بانک «بدون هیچ توضیحی» حساب‌های افراد را بسته است.

کانادا سال ۲۰۱۰ به منظور اعمال فشار بر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، در همراهی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تحریم‌هایی را علیه ایران به اجرا در آورد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از آن و در ژانویه سال ۲۰۱۲، کانادا تحریم‌ها علیه ایران را افزایش داده و سازمان‌های مالی کانادا را از ارائه خدمات به ایران یا اقدام در جهت منافع ایران منع کرده است.

معاون «کنگره ایرانیان کانادا»‌ می‌گوید اگرچه تعدادی از ایرانیانی که حساب‌شان مسدود شده است، با دریافت نامه مطلع شده‌اند که این اقدام در راستای تحریم‌های صورت گرفته، اما این بانک توضیح نداده است که این دارندگان حساب چگونه مشمول تحریم‌های کانادا علیه ایران شده‌اند.

یکی از ایرانیانی که حسابش از سوی این بانک بسته شده است، به آسوشیتدپرس گفته است که دو روز پس از بسته شدن حسابش از سوی بانک «تی دی» نامه‌ای دریافت کرده که در آن بدون هیچ توضیحی آمده که حساب وی مسدود شده است و این در حالی است که این فرد به گفته خودش ۱۰ سال است که شهروند کانادا به شمار می‌رود.

بانک «تی دی» اعلام نکرده است که حساب چه تعداد از ایرانیان ساکن کانادا را مسدود کرده است، اما کاوه شهروز می‌گوید «کنگره ایرانیان کانادا» شکایت‌هایی را در این خصوص از سوی ایرانیان ساکن مناطق مختلف کانادا، از تورنتو گرفته تا مَریتایمز و بریتیش کلمبیا، دریافت کرده است.

به گفته کاوه شهروز، بانک «تی دی» پیشنهاد کرده است که اول مردادماه با نمایندگان «کنگره ایرانیان کانادا» در این خصوص ملاقات داشته باشد.
XS
SM
MD
LG