لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۵

بزرگترین بانک سوییس ۱.۵ میلیارد دلار جریمه شد


بانک «یو بی اس» با «بیش از ۲.۴ تریلیون دلار» سرمایه‌گذاری در سرتاسر جهان، یکی از بزرگترین بانک‌های سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.
بانک «یو بی اس» با «بیش از ۲.۴ تریلیون دلار» سرمایه‌گذاری در سرتاسر جهان، یکی از بزرگترین بانک‌های سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.
بانک «یو بی اس»، بزرگترین بانک سوییس، به اتهام دستکاری در نرخ‌‌ سود بین‌بانکی، ۱.۵ میلیارد دلار جریمه شد. این مبلغ بالاترین مبلغ جریمه‌ای است که تا کنون برای این نوع تخلف تعیین شده است.

به گزارش روزنامه بریتانیایی گاردین، بازرسان بین‌المللی این بانک را به اتهام دستکاری «گسترده» نرخ بین‌بانکی به نفع خود، ۱.۵ میلیارد دلار جریمه کرده است. بانک «یو بی اس» روز چهارشنبه، ۲۹ آذرماه، با پذیرفتن این اتهام، اعلام کرده است که کارکنانش اقدام به دستکاری نرخ بهره در ارزهای مختلف، به ویژه ین ژاپن، کرده‌اند.

مرکز خدمات بریتانیا در گزارش خود در مورد تخلف «یو بی اس» گفته است که دستکم «دو هزار تبدیل بانکی نامناسب» از سوی «دستکم ۴۵ تن از تجار، مدیران و مدیران ارشد» این بانک صورت گرفته است. طبق این گزارش، کارکنان بانک «یو بی اس» با دلالان ارزی وارد معامله شده و به شرط دستکاری نرخ بهره بین‌بانکی به نفع «یو بی اس»، به دلالان پول پرداخت می‌کردند.

بانک چندملیتی بارکلیز نیز تیرماه سال جاری به اتهام دستکاری در نرخ بهره بین‌بانک، ۴۵۳ میلیون دلار جریمه شده بود. به دنبال این جریمه مدیر این بانک که مقر اصلی آن در لندن است، از سمت خود استعفا کرد.

بانک «یو بی اس»، بزرگترین بانک سوییس، متهم به دستکاری در دو نرخ بهره بین‌بانکی است؛ بهره بین‌بانکی لندن (لیبور) و بهره بین‌بانکی یورو (یوری‌بور).

سرجیو ارموتی، که به تازگی به مدیریت بانک «یو بی اس» درآمده است، در بیانیه‌ای با تأکید بر این‌که این سوء رفتار نمایانگر ارزش‌ها و استانداردهای این بانک نیست، این اقدام را «نامناسب و غیراخلاقی» خوانده و به خاطر آن پوزش خواسته است.

وی افزوده است: «هیچ سودی مهم‌تر از سابقه این بانک نیست و ما متعهد هستیم تا با صداقت و درستی به تجارت بپردازیم.»

به گزارش آسوشیتد پرس، بانک «یو بی اس» با بیش از ۲.۴ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری در سرتاسر جهان، یکی از بزرگترین بانک‌های سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

طبق آخرین آمار این بانک که مقر آن در زوریخ است، «نزدیک به ۶۴ هزار کارمند» در «۵۷ کشور جهان» داشته است.
XS
SM
MD
LG