لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۱

«حمله هکرهای مرتبط با ایران» به سایت نیروی دریایی آمریکا


مقام‌های آمریکایی می‌گویند که هکرهایی مرتبط با جمهوری اسلامی حدود دو هفته پیش در شبکه کامپیوتری غیرمحرمانه نیروی دریایی ایالات متحده نفوذ کرده‌اند.

به گزارش ششم مهرماه آسوشیتد پرس به نقل از روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال، این مقام‌ها که نخواسته‌اند نامشان فاش شود گفته‌اند که حمله یاد شده، یک نفوذ سطحی بوده که شبکه داخلی نیروی دریایی آمریکا را هدف قرار داده است. این مقام‌ها از ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه خودداری کرده‌اند.

به نوشته روزنامه وال استریت جورنال این حمله ۲۴ شهریورماه و پیش از بالابردن سطح امنیت این شبکه صورت گرفته است و مقام‌های رسمی آمریکایی تأکید کرده‌اند که این حملات یا از طریق هکرهایی که برای دولت ایران کار می‌کرده‌اند صورت گرفته یا از سوی گروهی و با تأیید جمهوری اسلامی انجام شده است.

این روزنامه تأکید دارد که اظهارات مقام‌های امنیتی در مورد دست داشتن ایران در این حمله سایبری در صورت صحت، پرده از یکی از مهم‌ترین رخنه‌های کامپیوتری ایران در سیستم‌های کامپیوتری دولت آمریکا بر می‌دارد.

جمهوری اسلامی تا این لحظه در این زمینه اظهار نظری نکرده است.

آمریکا تا کنون بارها ایران را به تلاش برای حمله سایبری علیه اهداف آمریکایی متهم کرده است.

از جمله شهریورماه ۱۳۹۱ خبرگزاری‌های خارجی گزارش‌کردند که هکرهای ایران در یک سال گذشته، چندین بار چندین بانک آمریکایی را مورد حمله سایبری قرار داده‌اند. ایران این اتهام را رد کرده است.

مردادماه ۱۳۹۱ نیز شبکه کامپیوتری شرکت گازی قطری «راس گاز» که از زیر مجموعه‌های شرکت امریکایی «اکسون موبیل» است هدف حملات سایبری قرار گرفته که طبق گزارش‌های رسانه‌های خارجی، به نظر می‌رسد منشأ آن ایران بوده است. به دنبال آن آمریکا با اشاره به این عملیات خرابکارانه، اعلام کرد که حملات سایبری را تلافی خواهد کرد.

کارشناسان حوزه امنیت سایبری می‌گویند که ایران در چند وقت اخیر بر تلاش‌هایش برای نفوذ به شبکه‌های کامپیوتری آمریکا افزوده است، با این‌حال مقام‌های اطلاعاتی آمریکا معتقدند که روال این حملات تغییری نسبت به گذشته نداشته است.

ایران همواره یا این اتهام‌ها را رد و یا از اظهار نظر در مورد آن‌ها خودداری کرده است.
XS
SM
MD
LG