لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۹

یحیی گل‌محمدی سرمربی موقت پرسپولیس شد


به نوشته خبرگزاری‌ها سرمربیگری موقت گل‌محمدی چندان کوتاه مدت نخواهد بود و تا پایان فصل جاری لیگ برتر ادامه خواهد داشت.
به نوشته خبرگزاری‌ها سرمربیگری موقت گل‌محمدی چندان کوتاه مدت نخواهد بود و تا پایان فصل جاری لیگ برتر ادامه خواهد داشت.
طبق اعلام محمد رویانیان، مدیرعامل پرسپولیس که همراه با حمید استیلی در ایتالیا به سر می‌برد، یحیی گل‌محمدی سرمربی موقت پرسپولیس شده است.

به نوشته خبرگزاری‌های دولتی، محمد رویانیان در تماسی که از ایتالیا با سعید شیرینی، سرپرست این تیم داشت، دستور داده است تا با مانوئل ژوزه، که در مرخصی به سر می‌برد، تماس گرفته شده و به او اعلام شود که «مرخصی‌اش تمدید شده و تا روز دوشنبه که قرار است جلسه کمیته فنی پرسپولیس برگزار شود بهتر است استراحت کند».

بر این اساس، تا هنگام برگزاری جلسه کمیته فنی که با حضور ژوزه و دستیارانش از جمله احمد حاجی، اهل مصر، برگزار خواهد شد، گل‌محمدی به صورت موقت هدایت سرخپوشان را برعهده خواهد داشت.

پس از حمید استیلی، مصطفی دنیزلی و مانوئل ژوزه، یحیی گل‌محمدی چهارمین نفری است که محمد رویانیان در یک‌سال گذشته به عنوان سرمربی سرخپوشان تهران منصوب کرده است.

به نوشته خبرگزاری‌ها سرمربیگری موقت گل‌محمدی چندان کوتاه مدت نخواهد بود و تا پایان فصل جاری لیگ برتر ادامه خواهد داشت.

تمدید ناگهانی مرخصی ژوزه در حالی اعلام شده که او قرار است صبح شنبه در تهران باشد، اما طبق گفته آقای رویانیان، وی دو روز نباید سر تمرینات تیمش حاضر شود تا در این مدت جمع پنج نفره کمیته فنی، متشکل از علی پروین، افشین پیروانی، حمید استیلی، رضا وطن‌خواه و ابراهیم آشتیانی درباره‌اش تصمیم گیری کند.

علی پروین از هفته دوم لیگ برتر مخالف ژوزه بود. استیلی هم این روزها همراه همیشگی رویانیان است و حتی حالا با او در ایتالیا به سر می‌برد. دیدگاه ابراهیم آشتیانی نیز به این دو نزدیک است. به این ترتیب اگر دو رای مثبت پیروانی و وطن‌خواه هم به ژوزه تعلق بگیرد، باز هم او در تهران ماندگار نخواهد بود.

یحیی گل‌محمدی که فعلا جایگزین روژه شده است، هدایت تیم‌های تربیت یزد، نساجی مازندران و صبای قم را بدون کسب موفقیت چشمگیری در کارنامه مربیگری خود دارد. وی مدتی دستیار علی دایی در تیم راه‌آهن بود.

این مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس، پس از پایان نیم فصل لیگ برتر و شکست خانگی پرسپولیس مقابل تراکتورسازی تبریز، جایگزین سرمربی پرتغالی این تیم شده است.

یحیی گل‌محمدی اواسط فصل از صبای قم جدا شده و طی این مدت دستیار ژوزه بوده است، همکاری ناموفقی که شش شکست و قرار گرفتن در رتبه دوازدهمی را در پی داشت.

انتقادها از مانوئل ژوزه

نحوه انعقاد قرارداد پرسپولیس با ژوزه به نحوی است که برکناری او ضرر مالی هنگفتی را به این تیم تحمیل خواهد کرد.

قرارداد سالانه مانوئل و دستیارانش بر اساس آن‌چه رویانیان گفته بود، نزدیک به ۲.۵ میلیون دلار است که با توجه با افزایش شدید نرخ ارز، معادل ریالی‌اش چشمگیر و مبلغی کم‌سابقه در تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود.

وب‌سایت خبرآنلاین در این‌باره نوشته است: «ژوزه در قسط اول، ۶۰ درصد قراردادش را گرفته. رقمی بیش از چهار میلیارد تومان که در صورت فسخ قرارداد، از کف پرسپولیس می‌رود.»

در چند وقت گذشته، برخی بازیکنان کلیدی پرسپولیس مثل مهرداد پولادی، مدافع چپ ملی پوش این تیم، مصاحبه‌های تندی علیه مانوئل ژوزه انجام داده‌اند.

ایمون زاید، مهاجم لیبیایی پرسپولیس که از این تیم جدا شده است نیز ضمن انجام چند مصاحبه علیه سرمربی پرسپولیس، اعلام کرد که هرگز ژوزه را نخواهد بخشید.

سیدجلال حسینی، حسین ماهینی و شهاب گردان هم مانند علی کریمی که اولین منتقد ژوزه در این تیم بود، او را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

در این میان اغلب روزنامه‌های ورزشی، عکس مصطفی دنیزلی را که نزد هواداران پرسپولیس محبوب است، روی جلد برده و از احتمال بازگشت او به تهران خبر داده‌اند.
XS
SM
MD
LG