لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۹

یمن: فعالیت‌های تعدادی جاسوس ایرانی را خنثی کردیم


دولت یمن جمهوری اسلامی را متهم می‌کند که در امور داخلی این کشور دخالت می‌کند، اتهامی که ایران آن را رد کرده است
دولت یمن جمهوری اسلامی را متهم می‌کند که در امور داخلی این کشور دخالت می‌کند، اتهامی که ایران آن را رد کرده است
یمن می‌گوید یک حلقه جاسوسی را که شامل تعدادی ایرانی بوده است، کشف و خنثی کرده است. یک وبسایت خبری یمنی گزارش کرده‌ است که ایرانیان وابسته به این حلقه، تجهیزات نظامی وارد یمن می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع یمن روز دوشنبه،‌ ۱۷ مهرماه، در وبسایت رسمی خود از کشف و خنثی کردن یک حلقه جاسوسی که متشکل از تعدادی ایرانی بود خبر داد و افزود که افراد ایرانی متعلق به این حلقه جاسوسی، به عنوان سرمایه‌گذارانی که قصد تأسیس کارخانه دارند، وارد یمن شده بودند.

این خبرگزاری به نقل از یک وبسایت خبری یمنی آورده است که ایرانیان متعلق به این حلقه جاسوسی از طریق خلیج عدن محموله‌هایی را وارد یمن می‌کردند که پس از بازرسی یکی از محموله‌ها مشخص شد که این واردات مقاصد نظامی دارد. این وبسایت توضیح داده است که تجهیزات وارد شده می‌توانند در ساخت موشک و تسلیحات گوناگون مورد استفاده قرار گیرند.

این وبسایت خبری بدون اعلام تعداد افراد دستگیر شده، افزوده است که در چند وقت گذشته شماری از «عوامل ایرانی، سوری و یمنی» این گروه جاسوسی دستگیر شده‌اند. ایران هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است

خبر انهدام این گروه جاسوسی در حالی منتشر شده است که اوایل مهرماه عبد ربه منصور الهادی، رئیس جمهور یمن ضمن متهم کردن تهران به «حمایت از برخی جنبش‌‌های مسلح و نظامی در یمن»، افزود که «پنج شبکه جاسوسی‌ای که برای ایران کار می‌کنند» کشف و به دادگاه ارجاع شده‌اند و «ششمین شبکه جاسوسی» نیز خنثی شده است.

۲۸ تير سال جاری نیز، وزارت دفاع يمن اعلام کرده بود که اين کشور به تازگی «حلقه‌ای جاسوسی از ايرانی‌هايی که در يمن و ظرف هفت سال گذشته زير نظر يکی از فرماندهان سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کار می‌کرده‌اند» را متلاشی کرده‌ است.

رئیس جمهور کشور یمن با اکثریت سنی، حکومت شیعه جمهوری اسلامی را به دخالت در امور سیاسی یمن متهم می‌کند. ایران این اتهام و اتهام جاسوسی در یمن را رد کرده است.
XS
SM
MD
LG