لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۵

احتمال افزایش تلفات کشتی غرق شده در روسیه به ۱۰۰ نفر


خانواده‌های مسافران کشتی در حال خواندن فهرست تلفات
خانواده‌های مسافران کشتی در حال خواندن فهرست تلفات
در پی غرق شدن یک کشتی تفریحی در روز یکشنبه در آب‌های رودخانه ولگا که تا این‌لحظه به مرگ بیش از ۷۰ تن انجامیده، روز سه شنبه در سراسر روسیه عزای عمومی اعلام شد. احتمال می‌رود که شمار تلفات از مرز صد نفر بگذرد.

مقام های مسئول روسیه صبح سه شنبه اعلام کردند که شمار تلفات کشتی تفریحی که ظهر یکشنبه در نزدیکی سواحل قازان، پایتخت جمهوری تاتارستان غرق شد، تا این لحظه به ۷۲ تن رسیده است.

این در حالی است که ۵۷ تن از مسافران همچنان مفقود هستند و امیدها برای زنده یافتن آن‌ها تقریبا به صفر رسیده است.

قایق تفریحی روسی در رودخانه ولگا غرق شد
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:09 0:00


کشتی دو طبقه تفریحی «بولگاریا» که شهر ساحلی بولگار، واقع در جنوب جمهوری تاتارستان را به مقصد قازان، در شمال این جمهوری، ترک کرده بود، روز یکشنبه با ۲۰۸ مسافر در فاصله سه کیلومتری ساحل قازان، در آب‌های رودخانه ولگا غرق شد.

دلایل قطعی غرق شدن این کشتی هنوز اعلام نشده است.

از روز یکشنبه تا کنون افراد نجات غریق موفق به نجات ۷۹ تن شده‌اند و وزارت امور اضطراری روسیه مرگ ۷۲ تن را تأیید و اعلام کرده‌ است که امیدی به زنده بودن دیگر افراد مفقود شده نیست.

به گفته این وزارتخانه، غواصانی که روز سه شنبه همچنان در رودخانه ولگا به دنبال اجساد بودند، اعلام کرده‌ند که نزدیک به ۵۰ جسد را که بیشتر آن‌ها کودک بوده‌اند، در اتاق تفریح این کشتی پیدا کرده‌اند. این اجساد هنوز از آب بیرون کشیده نشده‌اند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، کشتی تفریحی بولگاریا که ۵۶ سال پیش ساخته شده بود در حالی با ۲۰۸ مسافر به راه افتاده بود که ظرفیت این کشتی ۱۴۰ تن بوده است. با این‌حال هنوز مشخص نیست که دلیل غرق این کشتی چه بوده است.

مقامات روسیه اعلام کرده‌اند که عملیات جست‌و‌جو و بیرون کشیدن اجساد و کشتی تا سه روز دیگر ادامه خواهد داشت.

غرق شدن کشتی بولگاریا در آب‌های ولگا، مرگبارترین فاجعه پیش آمده در رودخانه‌های روسیه از سال ۱۹۸۳ تا کنون است.
XS
SM
MD
LG