لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۸

تصادف مرگبار اتوبوس مسافربری در ايلام


 اتوبوس مسافربری پس از تصادف، شهر چوار، استان ايلام
اتوبوس مسافربری پس از تصادف، شهر چوار، استان ايلام
صبح روز دوشنبه بر اثر برخورد يک اتوبوس مسافربری به يک ساختمان در استان ايلام ۲۹ نفر کشته شدند.

به گفته مقام‌های استانداری ايلام روز دوشنبه يک اتوبوس حامل زائران و مسافران کرمانشاهی که به دليل بسته بودن مرز خسروی عازم نقطه مرزی مهران بود، در مسير خود در شهر «چوار» به يک ساختمان برخورد کرد.

محمد رويانيان، رييس پليس راهنمايی و رانندگی نيروی انتظامی، اعلام کرد که در اين تصادف ۲۸ نفر کشته و ۹ نفر زخمی شدند که حال مجروحان حادثه هم وخيم است. وی همچنين گفت که علت حادثه را سرعت زياد می‌داند چرا که بر پايه اطلاعات به‌دست آمده اتوبوس در لحظه تصادف۱۳۰کيلومتر بر ساعت سرعت داشته است.

عبادااله باقری، مدير کل سياسی استانداری ايلام، به خبرگزاری ايسنا گفته است که بر اثر اين حادثه ۲۹ نفر کشته و هفت نفر زخمی شدند.

در حالی که مدير کل سياسی استانداری ايلام در اين مصاحبه علت حادثه را بی‌احتياطی راننده کشته شده اعلام کرده است، ميرمحمد غراوی، استاندار ايلام، و سرهنگ رضا ميرزاد، معاون راهنمايی و رانندگی استان، در مصاحبه با خبرگزاری ايرنا علت را در نقص فنی اتوبوس دانسته و ساختمان محل برخورد را واحد مسکونی اعلام کردند.

کورش ساکی، رئيس دانشگاه علوم پزشکی ايلام، در زمان سرکشی به مجروحان اين حادثه به خبرنگار ايرنا گفته است که تلفات اين حادثه ۳۰ کشته و هشت مجروح بوده است.

مصطفی مهذب، مدير عامل شرکت کارگزاران زيارتی ايران، ضمن بيان اينکه مسافران اين اتوبوس همگی اهل شهر کرمانشاه بوده‌اند گفته است که به دنبال ناآرانی‌های اخير در عراق مرز خسروی به روز مسافران بسته شده و تمام ترددها به داخل خاک عراق از طريق مرزهای مهران و شلمچه صورت می‌گيرد.

به گفته رضا نجفيان، مدير حج و زيارت استان کرمانشاه، اين کاروان به مرز خسروی مراجعه کرده و به دليل بسته بودن مرز، مسير خود را به سمت مرز مهران تغيير داده بود.

مقام‌های استانداری ايلام اضافه کرده‌اند که به دليل کشته‌شدن راننده و مسئول کاروان نمی‌توان اطلاع دقيقی در مورد چگونگی حادثه و جزئيات اين حادثه به دست آورد.
XS
SM
MD
LG