لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۶

متهمان حادثه خمینی‌شهر روز «چهارشنبه» در ملاء عام اعدام می‌شوند


تجمع ساکنان خمینی‌شهر در مقابل دادگستری در پی فاش شدن تجاوز گروهی در باغی در حاشیه این شهرستان- خردادماه ۱۳۹۰
تجمع ساکنان خمینی‌شهر در مقابل دادگستری در پی فاش شدن تجاوز گروهی در باغی در حاشیه این شهرستان- خردادماه ۱۳۹۰
دادستان اصفهان اعلام کرد که حکم اعدام متهمان پرونده تجاوز به عنف در خمینی شهر، روز چهارشنبه، ۲۰ مهرماه، به اجرا در می‌آید. چهارتن از متهمان پرونده خمینی شهر پیشتر به اعدام در ملاء عام محکوم شده‌ بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا حبیبی، دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان، روز یکشنبه از تأیید حکم اعدام چهار تن از متهمان پرونده خمینی‌شهر در دیوان عالی کشور خبر داد و گفت این چهار متهم روز چهارشنبه در یکی از میادین اصلی خمینی شهر و در ملاء عام به دار آویخته می‌شوند.

اوایل خردادماه امسال، چندین تن با ورود به یکی از باغ‌های اطراف خمینی‌شهر اصفهان، هشت مرد شرکت‌کننده در یک میهمانی خصوصی را حبس و با ربودن شش زن حاضر در این میهمانی و انتقال آنها به محلی دیگر به آنها تجاوز کردند.

پس از آن اعلام شد که از میان ۱۵ متهم این پرونده ۹ نفر بازداشت شده و شش تن دیگر تحت تعقیب هستند.

رئیس کل دادگستری اصفهان، ۲۰ مردادماه اعلام کرد که چهارتن از متهمان این پرونده به اعدام در ملاء عام محکوم شده‌اند و برای برخی دیگر از متهمان این پرونده نیز احکام سنگینی صادر شده است.

دادستان اصفهان روز یکشنبه در خصوص حکم دیگر متهمان این پرونده اظهار کرد: «با توجه به این‌که هنوز تعدادی از متهمان این پرونده فراری هستند، اجرای حکم برای دیگر متهمان در حالت تعلیق قرار دارد و باید بررسی‌های بیشتری برای این متهمان صورت گیرد.»

آقای حبیبی همچنین با اشاره بر بررسی این پرونده از سوی دیوان عالی کشور در «کمتر از ۴۵ روز»، خاطر نشان کرد که پرونده متهمان این پرونده به دلیل اهمیتی که داشت ظرف کوتاه‌ترین مدت زمان ممکن در دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

تأکید دادستان اصفهان بر اهمیت این پرونده و تقدیر وی از سرعت عمل دیوان عالی در بررسی آن در حالی صورت گرفته که در چند هفته نخست، گزارشی در مورد این حادثه و پیگیری‌های قضایی و انتظامی در این خصوص منتشر نشد و در نهایت پس از اعتراض ساکنان خمینی‌شهر، رئیس قوه قضائیه برای دستگیری متهمان دستور ویژه صادر کرد.
XS
SM
MD
LG