لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۷

اعدام یک مرد ۶۷ ساله در اصفهان به اتهام تجاوز به ۳۷ زن


عکس آرشیوی است.
عکس آرشیوی است.
یک مرد ۶۷ ساله که پرونده‌اش از چهار سال پیش به اتهام تجاوز به ۳۷ زن و دختر جوان و هدایت یک «مرکز فساد» در جریان بود، روز شنبه در زندان مرکزی اصفهان اعدام شد. گزارش‌ها حاکی است که ۱۲۰ ساعت فیلم از صحنه‌های تجاوز این مرد به دست آمده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «احمد- ب» که از وی با عنوان «روباه پیر» در رسانه‌ها یاد می‌شود، آذرماه سال ۸۵ و پس از مراجعه یک زن به قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر اصفهان و شکایت از وی بازداشت شد.

پس از آن ۳۶ زن دیگر نیز از وی شکایت کردند و همگی اعلام کردند که وی با اغفال زنان و دختران آنان را به منزل خود می‌کشانده و مورد تجاوز قرار می‌داده است.

این گزارش حاکی است که ماموران حین بازجویی از احمد- ب و تفتیش محل جرم، ۱۲۰ ساعت فیلم از صحنه‌های تجاوز این مرد به دست آوردند و همچنین ۱۱ مرد دیگر را نیز به اتهام همدستی با وی دستگیر کردند.

آن‌گونه که شاکیان پرونده اعلام کرده‌اند «روباه پیر» با شگردهای متفاوتی از جمله جا زدن خود به عنوان مامور امنیتی و انتظامی استفاده می‌کرده است.

در برخی موارد نیز شاکیان گفته‌اند که این فرد ۶۷ ساله با شناسایی خانواده‌هایی که فرزند معلول داشتند، در نقش مامور بهزیستی خود را به زنان و دختران جوان نزدیک می‌کرده است و با بردن این افراد به محل اقامت خود، آنان را مورد تجاوز و تعرض قرار می‌داده است.

بر اساس این گزارش، ماموران پلیس در جریان بازرسی متوجه شدند متهم که دارای دو همسر است، در خانه‌ای جداگانه که اتاق خواب اش به دوربین مدار بسته مجهز بوده، به زنان و دختران تجاوز می‌کرده و صحنه تعرض را نیز فیلمبرداری می‌کرده است.

به گفته شاکیان پرونده، وی سپس با ارسال یک نسخه از فیلم به این زنان و دختران، تهدید می‌کرد اگر با مردانی که او می‌گوید رابطه برقرار نکنند، فیلم را تکثیر خواهد کرد. یکی از شاکیان پرونده گفته است که او به افراد زیادی بدهکار بود و قصد داشت به جای بدهی‌اش او را در اختیار دیگران قرار دهد.

خبرگزاری فارس همچنین گزارش داده است که متهم در مواردی از دختران دبیرستان در حالی که با پسری صحبت می‌کردند یا قدم می‌زدند عکس می‌گرفت و سپس دانش‌آموزان را با این تهدید که عکس‌ها را در اختیار پدر آن‌ها قرار می‌دهد به خانه خود می‌کشاند و مورد تجاور قرار می‌داد.

پس از بازداشت این فرد در سال ۸۵، متهم یک بار به اعدام محکوم شد که به نوشته فارس پس از اعتراض متهم به رای و ارسال آن به دیوان‌عالی برای تجدید‌نظر، شاکیان از پیگیری شکایت خود صرف‌نظر کردند و به همین سبب نیز دیوان عالی رای صادره را نقض کرد و پرونده را بار دیگر به دادگاه کیفری فرستاد.

پس از آن «احمد- ب» برای بار دوم به اعدام محکوم شد و این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز مورد تایید قرار گرفت.

متهم در نهایت بعداز ظهر شنبه در زندان مرکزی اصفهان به دار آویخته شد.
XS
SM
MD
LG