لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۰

ابطحی در مقابل دوربین امنیتی با خانواده‌اش ملاقات کرد


محمدعلی ابطحی
محمدعلی ابطحی
محمدعلی ابطحی پس از ۴۳ روز از زمان بازداشت، برای نخستین بار، در زندان اوین در مقابل دوربین امنیتی و با حضور دو مأمور با همسر و دخترانش ملاقات کرد.

فهيمه موسوی‌نژاد، همسر محمدعلی ابطحی در گفت‌وگو با وب‌سايت «موج سبز آزادی»، درباره ملاقات با همسرش گفت: «بعد از ۴۳ روز بازداشت توانستيم در مقابل دوربين امنيتی و با حضور دو مأمور با همسرم ملاقات کنيم. ما فقط مجاز بوديم احوالپرسی کنيم و حرف‌های عمومی خانوادگی بزنيم».

خبرگزاری فارس روز گذشته از قول همسر آقای ابطحی گزارش داده بود که «حال وی خوب بود و خودش هم از وضعيت زندان ابراز رضايت داشت». اما وی در باره اين مصاحبه گفت: «آنچه در خبرگزاری فارس به عنوان مصاحبه با من منتشر شد، سخنان تحريف شده من است و مصاحبه کننده بدون اينکه اسمی از خبرگزاری فارس ببرد، با من گفت‌وگو کرد».

خانم موسوی‌نژاد درباره‌ ملاقاتش با آقای ابطحی گفت: «همسرم به طرزی غيرطبيعی و حدود ۱۰ کيلو کاهش وزن پيدا کرده بود و وضعيت ايشان به گونه‌ای بود که گويی ۱۰ سال پير شده است».

آقای ابطحی در اين ملاقات از وضعيت ديگر زندانيان ابراز بی‌اطلاعی کرده و گفته است که همچنان در انفرادی به سر می‌برد. وی اضافه کرده که روزی دو نوبت و با چشمان بسته مجاز به پياده‌روی است.

خانم موسوی‌نژاد در مورد شرايط پرونده آقای ابطحی هم گفت: «ايشان از اينکه تا چه زمانی قرار است در بازداشت بماند، بی‌اطلاع بود و گفت که بازجويی‌ها هنوز ادامه دارد».

اعضای کميته پيگيری وضعيت بازداشت‌شدگان حوادث اخير که از طرف علی لاريجانی، رئيس مجلس شورای اسلامی مسئوليت بازديد از زندان‌ها را داشته‌اند اعلام کرده‌اند که حدود ۲۰۰ زندانی مربوط به حوادث پس از انتخابات همچنان در زندان به سر می‌برند.

کاظم جلالی نماينده مردم شاهرود و مخبر اين کميته پيشتر اظهار داشته بود که از اين تعداد ۱۵۰ نفر کسانی بوده‌اند که در جريان اعتراضات دستگير شده‌اند و ۵۰ نفر فعالين سياسی و روزنامه‌نگاران به گفته مقام‌های قضايی «در زمره طراحان اغتشاش‌ها» بوده‌اند.

اعضای اين کميته با هيچيک از اين ۵۰ نفر که ظاهراً نام آقای ابطحی هم در ميان فهرست نام‌های آنها است، ملاقاتی نداشته‌اند و خواست آنها برای ملاقات با اين افراد از طرف مقام‌های قضايی مورد موافقت قرار نگرفته است.
XS
SM
MD
LG