لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۴

محکوميت بازداشت امير اصلانی به اتهام «ارسال ايميل»


سازمان گزارشگران بدون مرز با انتشار بيانيه‌ای بازداشت امير اصلانی مدير يک شرکت نرم‌افزاری را برای «ارسال ايميل» را محکوم ‌کرد.

اين سازمان در بيانيه‌ای که روز چهارشنبه صادر شد آورده است که از جامعه جهانی و همه مدافعان حقوق بشر می‌خواهد اين دستگيری و تهاجم به کاربران اينترنت و وب‌نگاران ايرانی را محکوم کنند.

در اين بيانيه همچنين آزادی آقای اصلانی خواسته شده و هدف از بازداشت وی ايجاد رعب و وحشت در ميان مخالفان و منتقدان حکومت ايران عنوان شده است.

امير اصلانی، فارغ التحصيل دوره کارشناسی ارشد رشته برق دانشگاه علم و صنعت و مدير يک شرکت نرم‌افزاری، روز شنبه ١٧ مرداد ماه در برابر محل کارش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

چند ساعت بعد از دستگيری آقای اصلانی، ماموران لباس شخصی او را به بازرسی منزل و محل کارش بردند. در پی اين بازرسی، کامپيوتر و وسايل شخصی وی از منزل و پانزده کامپيوتر متعلق به شرکت، در محل کار وی ضبط شد.

در بيانيه سازمان گزارشگران بدون مرز همچنين آمده است که کارکنان شرکت آقای اصلانی مجبور شدند که نام کاربری و کلمه عبور پست الکترونيکی خود را به ماموران بدهند. خانواده و کارکنان شرکت از سوی ماموران امنيتی تهديد شدند تا در اين باره اطلاع رسانی نکنند.

همين مأموران اظهار داشتند که آقای اصلانی تا يک يا دو روز بعد آزادی خواهد شد اما با خانواده و وکيل وی هيچ تماسی گرفته نشده است.

به گزارش پايگاه خبری دانشجويان دانشگاه اميرکبير حکم بازداشت امير اصلانی از سوی شعبه اول دادسرای جرايم اينترنتی صادر شده بود. سعيد مرتضوی دادستان انقلاب تهران، اين دادسرای ويژه را سال گذشته تشکيل داد و شخص وی رياست آن را برعهده دارد.

سازمان گزارشگران بدون مرز در پايان بيانيه خود يادآور می‌شود که ايران از جمله کشورهای سرکوبگر در عرصه اينترنت بوده و امروز ٤٢ روزنامه نگار و وب‌نگار در زندان به سر می‌برند.
XS
SM
MD
LG