لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۶

«محسن رضايی هنوز برای انتخابات نامزد نشده است»


محسن رضایی؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام
محسن رضایی؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام
در پی انتشار خبر نامزدی محسن رضايی برای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری، روز پنجشنبه اعلام شد که وی هنوز در اين باره تصميم قطعی نگرفته است.

روز گذشته «ستاد دولت ائتلافی» بيانيه‌ای صادر کرد و ضمن خبر از انحلال خود، خبر نامزدی محسن رضايی برای انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری را اعلام کرد.

دولت ائتلافی ايده‌ای بود که جمعی از اصول‌گرايان مخالف محمود احمدی‌نژاد، در مخالفت با کنار گذاشتن برخی نيروهای اجرايی و اعمال سلايق شخصی و نيز برای استفاده از نيروهای سياسی با سابقه اجرايی در دولت مطرح می‌کردند. گفته می‌شود که محسن رضايی به همراه علی‌اکبر ولايتی، علی لاريجانی و محمد باقر قاليباف از جمله طرفداران اين ايده بوده‌اند.

با این حال روز پنجشنبه، دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام بيانيه‌ای صادر کرد و ضمن تأييد خبر انحلال «ستاد دولت ائتلافی» اعلام کرد که محسن رضايی هنوز تصميم قطعی برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی نگرفته است.

اين دبيرخانه در بيانيه خود اضافه کرده است که دبير مجمع تشخيص در روزهای آينده نظر خود را اعلام خواهد کرد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام که در طيف گروه‌های سياسی، متمايل به اردوگاه به اصطلاح اصول‌گرايان است، در انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۴ نيز به عنوان نامزد وارد صحنه شد ولی چند روز مانده به انتخابات و با اعلام نظرسنجی‌ها که بختی برای پيروزی وی متصور نبودند، انصراف خود را اعلام کرد.

انتخابات رياست جمهوری روز ۲۲ خرداد ماه برگزار خواهد شد و طبق اعلام کامران دانشجو، رئيس ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت‌نام کانديداها از ۱۵ ارديبهشت آغاز شده و ۵ روز ادامه خواهد داشت.
XS
SM
MD
LG