لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۷

رضا براهنی هم به اعتصاب غذای سازمان ملل می‌پیوندد


رضا براهنی، نویسنده، شاعر و منتقد ادبی
رضا براهنی، نویسنده، شاعر و منتقد ادبی
رضا براهنی، نويسنده، شاعر و منتقد ادبی با صدور بيانيه‌ای اعلام کرد که به جمع ايرانيانی که خواهد پیوست که قرار است جلو سازمان ملل اعتصاب غذا ‌کنند.

آقای براهنی در ابتدای بيانيه خود شرکت در اين اعتصاب غذا را «افتخار بزرگی» دانسته و آورده است که «همراه دوستان آزادي‌خواه کانادا به جمع اعتصاب غذای ايرانيان که به همت مبارز خستگی‌ناپذير، اکبر گنجی، و ساير آزادي‌خواهان در نيويورک در برابر بنای سازمان ملل تشکيل می‌شود می‌پيوندم».

اين عضو کانون نويسندگان ايران و رئيس سابق انجمن قلم کانادا در ادامه از ديد خود به شرح مشکل و مسئله امروز ايران می‌پردازد و می‌نويسد: «مردم آزادی می‌خواهند. حکومت ايران آدم می‌کشد. امروز ملت ايران از هر قوم و تبار و زبان و فرهنگ و نسل، آزادی می‌خواهد. حکومت ملت را سرکوب می‌کند. ظلمی که اين چند روزه بر مردم ما رفته به‌ويژه بر زنان و مردان جوان، در تاريخ ايران بی‌سابقه بوده است. انگار دشمنی خارجی تهران و شهرستان‌ها را اشغال کرده، آتش به روی مردم بی‌سلاح می‌گشايد».

آقای براهنی که سابقه فعاليت‌های اجتماعی، سياسی و صنفی در داخل و خارج از کشور را دارد نقطه‌نظر خود در مورد حکومت ايران را نيز در اين بيانيه گنجانده است و آورده که «حاکميتی که سلاح به سوی مردم می‌گيرد، جوانان را از دم تيغ می‌گذراند، از بيخ و بن فاقد صلاحيت است. اگر طبق ادعا، ملت طرفدار دولت است، چرا دولت اين همه آدم می‌کشد؟»

آقای براهنی اعتصاب غذای ايرانيان در برابر سازمان ملل را راهی برای حمايت از مردم ايران می‌داند و در انتهای بيانيه خود آورده است که «معنای اعتصاب غذای ما يک حرف بيش نيست: آزادی! آزادی! آزادی!»

گفتنی است پيشتر هنرمندانی چون گوگوش، ابی، شهيار قنبری، بهروز وثوقی و فرامرز اصلانی نیز با صدور اعلاميه‌هايی اعلام کرده بودند که در اعتصاب غذا و تحصن ايرانيان در برابر سازمان ملل شرکت خواهند کرد.

هفته گذشته ۲۶ تن از روشنفکران، فعالان سياسی و مدافعان حقوق بشر با انتشار نامه‌ای اعلام کردند که از روز ۳۱ تير تا دوم مردادماه،۲۲ تا ۲۴ ژوئیه، در حمايت از جنبش اعتراضی در ايران در برابر سازمان ملل متحد در نيويورک اعتصاب غذا می‌کنند.
XS
SM
MD
LG