لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۱۸

ابراز نگرانی کلينتون از وضعيت رکسانا صابری


رکسانا صابری ماه گذشته در تهران بازداشت شد
رکسانا صابری ماه گذشته در تهران بازداشت شد
هيلاری کلينتون وزیر امور خارجه آمریکا می‌گويد در تلاش است تا وضعيت رکسانا صابری، خبرنگار ايرانی ـ آمريکايی بازداشت‌شده در ايران را مشخص کند.

وزير امور خارجه آمريکا به بخش خبری شبکه تلويزيونی ای‌بی‌سی گفته است که «از تمام ابزارهای موجود برای بازگرداندن رکسانا صابری بهره خواهد گرفت».

خانم کلينتون اضافه کرد: «اين نحوه بازداشت يک خبرنگار جوان ايرانی ـ آمريکايی، نشان‌دهنده ماهيت دولت ايران است».

خانم کلينتون در ادامه اظهار داشت: «وزارت امور خارجه با رابط‌های سوئيسی ما تماس گرفته تا اطلاعات بيشتری در اين باره به‌دست آورد و مراتب نگرانی شديد ما را در مود وضعيت اين زن جوان [به مقام‌های ايرانی] انتقال دهند».

واشنگتن با تهران روابط ديپلماتيک ندارد و سفارت سوئيس حافظ منافع آمريکا در ايران است.

«ایران وضعیت رکسانا صابری را روشن کند»

از طرف ديگر وزارت خارجه آمريکا از دولت ايران خواست وضعيت خبرنگار ايرانی ـ آمريکايی که در بازداشت به سر می‌برد را روشن کند.

سخنگوی قوه قضائيه جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه ۱۳ اسفند ماه تأييد کردند که خانم صابری با حکم دادگاه انقلاب بازداشت شده و اکنون در زندان اوين تهران به‌سر می‌برد. به گفته مقام‌های ايرانی خانم صابری پس از انقضای کارت خبرنگاری‌اش در سال ۱۳۸۶ «به صورت غيرقانونی» در ايران کار خبری می‌کرده است.

گردون دوگيد سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا در همين زمينه گفت: «اگر خانم صابری در بازداشت مقام‌های رسمی ايرانی است، ما از دولت ايران می‌خواهيم راه‌های لازم برای دسترسی به مشاوره‌های حقوقی، روند شفاف دادرسی، و امکان ارائه خدمات کنسولی از طرف سفارت سوئيس را برای او فراهم کنند».
XS
SM
MD
LG