لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۸

لايحه گرامیداشت نوروز در مجلس نمايندگان آمريکا


يک نماينده دموکرات ایالات متحده قصد دارد روز پنجشنبه لايحه گرامیداشت و احترام به نوروز در آمريکا را تقديم مجلس نمايندگان اين کشور کند.

مايکل هوندا، نماينده دموکرات ايالت کاليفرنيا در بيانيه‌ای اعلام کرد که لايحه گرامی‌داشت نوروز به منظور قدردانی از آمريکايی‌های ايرانی‌تباری است که مشارکتی مفيد در جامعه آمريکا داشته‌اند. او می‌گويد «با ارائه اين لايحه می‌خواهيم برای ايرانی‌تبارها و نيز برای مردم ايران سال نويی توأم با موفقيت و کامروايی آرزو کنيم.»

آقای هوندا ضمن تأکيد بر اين که لايحه گرامی‌داشت نوروز نخستين اقدام از اين نوع در مجلس نمايندگان خواهد بود در بيانيه خود اضافه کرده‌است که «نوروز در درون خود اصل پاکی و شرافت هميشگی انديشه، کردار و گفتار را جای داده است».

در بيانيه اين نماينده دموکرات مجلس نمايندگان آمريکا علاوه بر اين آمده است که «نوروز ابراز همدردی و همدلی با همه ابناء بشر را، صرف‌نظر از دين و قوميت‌شان، تشويق و ترغيب می‌کند و به دليل اين کيفيت متمايزش از ظرفيت منحصربفردی برای متحد ساختن انسان‌ها صرف‌نظر از باورهای متفاوت‌شان برخوردار است».

نوروز در ايران، افغانستان، جمهوری آذربايجان، کردستان عراق، مناطق کردنشين ترکيه، کشورهای آسيای ميانه، قفقاز، آلبانی، بوسنی، کوزوو، و جمهوری مقدونيه گرامی داشته می‌شود.

آقای هوندا می‌گويد اين لايحه روز پنجشنبه تقديم مجلس نمايندگان آمريکا خواهد شد.
XS
SM
MD
LG