لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۴

القاعده: تا پایان ماه رمضان یکصد حمله در عراق صورت می‌دهیم


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است
شبه‌نظامیان القاعده در عراق اعلام کرده‌اند که از اواسط ماه رمضان به خونخواهی بن‌لادن و سایر رهبران کشته شده القاعده، حملاتی را در این کشور ترتیب داده‌اند و تصمیم دارند تا پایان ماه رمضان تعداد این حملات را به یکصد حمله برسانند.

به گزارش آسوشیتد پرس، در بیانیه این گروه که روز جمعه، برابر با ۱۹ ماه رمضان، در وب‌سایت‌های مرتبط با القاعده منتشر شده، آمده است که این حملات از ۱۵ ماه رمضان،‌ روز دوشنبه، آغاز شده و دامنه آن «تمامی شهرها، مناطق روستایی و استان‌های عراق» را در بر خواهد گرفت.

در این بیانیه آمده است که حملات مزبور شامل عملیات انتحاری، انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای و تیراندازی توسط تک‌تیراندازان خواهد بود.

این بیانیه در حالی منتشر شده که پانزدهم ماه رمضان، چندین بمب‌گذاری و تیراندازی در ۱۷ شهر عراق باعث کشته شدن دست‌کم ۷۰ تن و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان عراقی شد که هدف بیشتر این حملات، قرارگاه‌های پلیس و پادگان‌های ارتش و خودروهای دولتی بود.

القاعده صراحتاً مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته‌ است، اما باور بر این است که این گروه تروریستی انفجارهای روز دوشنبه را سازماندهی کرده است.

این حمله خونبارترین حملات عراق در سال جاری میلادی به شمار می‌رود، اگرچه نزدیک به یک‌سال پیش، مقامات ایالات متحده و عراق اعلام کرده بودند که با کشته شدن دو تن از رهبران ارشد القاعده در عراق، ضربه شدیدی به این گروه زده است.

تشدید خشونت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که در دولت عراق گفت‌وگوهایی برای تصمیم‌گیری در مورد ارائه درخواست به آمریکا جهت تمدید حضور نیروهای خود پس از مهلت یکم ژانویه ۲۰۱۲ در جریان است.

واشنگتن و بغداد در سال ۲۰۰۸ توافق کردند که آمریکا تا پایان سال جاری میلادی، ۴۶ هزار نیروی باقیمانده خود را از خاک عراق خارج کند، اما کاخ سفید معتقد است که بغداد به حضور برخی از نیروهای آمریکایی در این کشور پس از مهلت تعیین شده، نیاز خواهد داشت.

این تصمیم هنوز نهایی نشده و مذاکره بر سر این موضوع همچنان ادامه دارد.
XS
SM
MD
LG