لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۱

بازداشت «معاون وزیر صنعت و معدن» در ارتباط با پرونده اختلاس


غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور
غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور
در جریان بررسی پرونده «اختلاس سه هزار میلیارد تومانی» از سوی قوه قضائیه، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به اتهام نقش داشتن در این فساد عظیم بانکی بازداشت شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، روز سه‌شنبه اعلام کرد که در ادامه رسیدگی قضایی به پرونده این فساد عظیم بانکی، یکی از معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت به اتهام همکاری با گروه «امیر منصور آریا»، مجموعه‌ای که به گفته دستگاه قضایی در رأس این فساد مالی قرار دارد، بازداشت شده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور، نیز روز دوشنبه در جمع خبرنگاران از توضیح بیشتر در این باره خودداری کرد، اما خبر را رد نیز نکرد.

آقای محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی در مورد بازداشت یکی از معاونان وزارت صنایع گفت: «به لحاظ قانونی محذوریاتی دارم که نمی‌توانم در این‌باره اطلاع‌رسانی کنم.»

سخنگوی قوه قضائیه با تأکید بر این‌که فردی که اتهاماتی متوجهش است و از سوی دستگاه قضایی فراخوانده شده، باید پاسخ‌گوی اتهاماتش باشد، ‌افزود: «اما باز هم می‌گویم در حال حاضر نمی‌توانم اطلاع‌رسانی کنم.»

روزنامه‌های تهران نیز روز سه‌شنبه از بازداشت یک از معاونان وزیر صنعت خبر داده‌اند.

روزنامه تهران امروز به نقل از یک نماینده مطلع خبر از بازداشت یکی از معاونان وزیر صنعت داده و تأکید کرده است که آقای محسنی اژه‌ای نیز در گفت‌و‌گو با این روزنامه، به صورت «ضمنی» این خبر را تأیید کرده، اما اشاره‌ای به نام این وزیر نکرده است.

اگرچه رسانه‌های رسمی نام معاون بازداشت شده را اعلام نکرده‌اند، رسانه‌های غیررسمی فرد مزبور را «خدامراد احمدی» معرفی کرده‌اند.

پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی با اتهامات مربوط به فردی به نام مه‌آفرید امیر خسروی صاحب مجموعه «گروه امیر منصور آریا» آغاز شد، اما پس از آن ابعاد گسترده‌تری پیدا کرد و نام تعدادی از دست‌اندرکاران حکومتی به عنوان متهمان این پرونده در رسانه‌ها مطرح شد.

تاکنون برخی از عوامل حکومتی در این خصوص برای پاسخ‌گویی فراخوانده شده‌اند.

دادستان کل کشور اواخر آذرماه نیز از بازداشت چهار نفر دیگر و احضار مدیر عامل کارخانه فولاد ملی اهواز و چند نفر دیگر در پیوند با این پرونده خبر داد.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، پس از رسانه‌ای شدن جریان «اختلاس »بزرگ گفت که «ادامه هیاهو و جنجال» بر سر این پرونده «به صلاح نیست و همه باید مراقب باشند» و از رسانه‌ها خواست تا «این موضوع را کش ندهند».
XS
SM
MD
LG