لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۲

به پیشواز جشنواره کن ۲۰۱۲، با تازه‌ترین فیلم کیارستمی


شصت و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن در حالی اواخر اردیبهشت‌ماه کار خود را آغاز خواهد کرد که «مثل یک عاشق» عباس کیارستمی با فیلمی از کارگردانانی نظیر دیوید کراننبرگ، آلن رنه و میشائیل هانکه به رقابت خواهد نشست.

بخش مسابقه جشنواره کن امسال که از ۲۷ اردیبهشت تا ۷ خردادماه برگزار می‌شود، میزبان ۲۱ فیلم از کارگردانان شناخته شده جهان، از جمله عباس کیارستمی است. «مثل یک عاشق»، آخرین ساخته عباس کیارستمی است، فیلمی که تولید مشترک دو کشور فرانسه و ژاپن است و داستان آن در کشور ژاپن می‌گذرد.

عشق، ساخته میشائیل هانکه، کارگردان اتریشی برنده نخل طلایی سال ۲۰۰۹ نیز امسال در بخش مسابقه کن به رقابت می‌نشیند.

همچنین فیلم «زنگار و استخوان» آخرین ساخته ژاک اودیار فرانسوی نیز دیگر فیلمی است که به بخش رقابت‌ها راه یافته است. سال ۲۰۰۹ فیلم «پیشگو»ی ژاک اودیار، برنده ۹ جایزه فیلم سزار شده بود.

«جهان‌شهر» ساخته دیوید کراننبرگ کانادایی، «گِل» از جف نیکولز آمریکایی و «در راه» از والتر سالِس برزیلی (برگرفته از رمانی به همین نام و به قلم جک کرواک)، دیگر فیلم‌هایی هستند که در بخش مسابقه حضور دارند.

و آلن رنه، کارگردان کهنه‌کار فرانسوی، نیز امسال با فیلم «هنوز چیزی ندیده‌ای» به بخش مسابقه راه یافته است.

قرار بر این است که در بخش خارج از مسابقه این جشنواره فیلم «همینگوی و گلهورن» به نمایش در بیاید، فیلمی در مورد زندگی ارنست همینگوی و مارتا گلهورن، سومین همسر وی.

فیلم «من و تو» از برناردو برتولوچی نیز در بخش خارج از مسابقه به روی پرده خواهد رفت.

بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن امسال نیز میزبان ۱۷ فیلم از جمله «۷ روز در هاوانا»، ساخته ۷ کارگردان نظیر بنیتسیو دل تورو، گاسپار نوئه و پابلو تراپرو خواهد بود.

جشنواره کن امسال در حالی حدود یک ماه دیگر کار خود را آغاز خواهد کرد که فیلم‌های جدید تِرِنس مالیک، برنده نخل طلایی سال گذشته و وودی آلن که امید آن می‌رفت در این جشنواره حضور پیدا کنند هنوز به اتمام نرسیده‌اند.

شصت و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن ۲۷ اردیبهشت‌ماه با فیلم آمریکایی «قلمرو مهتاب» از وِس اندرسون آغاز و پس از دوازده روز با اکران فیلم بلژیکی «ترز دِ» به کار خود پایان می‌دهد.
XS
SM
MD
LG