لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۴

تسلیت شماری از اعضای هیئت دولت محمد خاتمی به میرحسین موسوی


شماری از اعضای هیئت دولت محمد خاتمی در پیامی به میرحسین موسوی درگذشت پدرش را به وی تسلیت گفتند. در چند روز گذشته همچنین عبدالله نوری، هادی خامنه‌ای و مصطفی معین نیز در پیام‌های جداگانه به آقای موسوی تسلیت گفته‌اند.

عبدالواحد موسوی لاری، معصومه ابتکار، محمد ستاری‌فر، بیژن زنگنه، علی صوفی، احمد خرم، ناصر خالقی، حبیب‌الله بیطرف، صفدر حسینی، محمود حجتی، احمد معتمدی، پزشکیان و ناصر خالقی در پیام‌ خود که روز پنجشنبه در وبسایت خبری کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، منتشر شد، درگذشت میر‌اسماعیل موسوی را به آقای موسوی و خانواده وی که به نوشته‌آن‌ها «خدمات شاسته‌ای به اسلام و انقلاب و میهن اسلامی» کرده‌اند، تسلیت گفتند.

این در حالی است که این وبسایت روز ۱۶ فروردین نیز متن پیام عبدالله نوری، وزیر کشور دولت اصلاحات را منتشر کرد.

آقای نوری در این پیام ضمن عرض تسلیت، از خانواده موسوی به خاطر شجاعتشان و «تمامی رنج‌ها و مصائبی که در دفاع از عزت و کیان اسلام تحمل کرده‌اند»، تقدیر کرده است.

هادی خامنه‌ای، برادر رهبر جمهوری اسلامی و از چهره‌های شاخص جناح چپ نیز در پیامی به میرحسین موسوی تسلیت گفته و افزوده است که «خدمات و مساعی» پدر آقای موسوی «در امور اجتماعی و مذهبی» و حمایت وی «از مبارزان سیاسی و تربیت نسلی فرهیخته و مذهبی غیرقابل انکار است».

همچنین به نوشته کلمه، مصطفی معین، وزیر پیشین فرهنگ و آموزش عالی نیز در دیدار با خانواده موسوی، ضمن عرض تسلیت از حصر کنونی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد انتقاد کرده و ابراز امیدواری کرده است که وضع موجود تغییر کند و روند فعلی پایان بپذیرد.

پدر میرحسین موسوی، دهم فروردین، در منزل خود در تهران و در حالی که بیش از ۴۵ روز از حصر و بازداشت خانگی آقای موسوی و زهرا رهنورد می‌گذشت، به دلیل کهولت سن از دنیا رفت .

مأموران امنیتی در روز تشییع جنازه پیکر پدر آقای موسوی، ضمن بازداشت عده‌ای از شرکت کنندگان، این مراسم را ناتمام گذاشته و از برگزاری مراسم ختم نیز جلوگیری به عمل آوردند.

پس از درگذشت پدر میرحسین موسوی، مجمع روحانیون مبارز، شورای فعالان ملی-‌مذهبی، محمد خاتمی، اکبر هاشمی رفسنجانی، حسن خمینی، آیت‌الله محمد علی دستغیب و احمد منتظری در پیام‌هایی جداگانه به آقای موسوی تسلیت گفتند.

علاوه بر این، به نوشته کلمه جمعی از «روزنامه‌نگاران و خبرنگاران مستقل»، «وبلاگ‌نویسان سبز»، «رزمندگان و بسیجیان دفاع مقدس در استان اردبیل»، «فعالان جنبش سبز و رزمندگان و ایثارگران سبز استان زنجان»، «جوانان جنبش راه سبز امید کاشان» و «شهروندان آذربایجانی» نیز در پیام‌های جداگانه به میرحسین موسوی تسلیت گفته‌اند.
XS
SM
MD
LG