لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۶

اظهارات «ضد و نقیض» درباره علت مرگ پسر محسن رضایی


احمد رضایی (راست) همراه با پدرش محسن رضایی
احمد رضایی (راست) همراه با پدرش محسن رضایی
پلیس دوبی روز چهارشنبه دلیل مرگ احمد رضایی را مصرف بیش از اندازه دارو عنوان کرد. این در حالی است که رسانه‌های ایران تأکید دارند مرگ احمد رضایی «مشکوک» است و پلیس در مورد علت مرگ وی اطلاعات «ضد و نقیض» می‌دهد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس امارات گزارش کرده است که علت مرگ احمد رضایی، فرزند دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی، «اُوِردوز» به دلیل مصرف بیش از اندازه داروی اسکیزوفرنی و ضد افسردگی بوده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، جسد احمد رضایی که با نام «تام اندرسون» دارای تابعیت آمریکایی نیز بوده، روز یک‌شنبه در طبقه هجدهم هتل چهار ستاره گلوریای دوبی پیدا شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات، رئیس پلیس دوبی شامگاه چهارشنبه با اعلام مرگ احمد رضایی به دلیل مصرف بیش از حد دارو، وجود هر گونه بعد جنایی در این مرگ را رد کرد.

در این زمینه روزنامه لس‌آنجلس تایمز نیز گزارش کرد که به اعتقاد پلیس دوبی احمد رضایی دست به خودکشی زده است.

یک مقام رسمی پلیس دوبی نیز بدون ذکر نام به آسوشیتدپرس گفت که در زمان کشف جسد، مچ یکی از دست‌های احمد رضایی بریده شده بود.

با این‌حال خبرگزاری‌های ایران و همچنین وب‌سایت رسمی محسن رضایی اعلام کرده‌اند که علت مرگ احمد رضایی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

وب‌سایت محسن رضایی اعلام کرده است که پلیس امارات روز یک‌شنبه علت فوت احمد رضایی را خودکشی با چاقو عنوان کرده بود، اما روز چهارشنبه اظهار کرده که نام‌برده در اثر مصرف دارو فوت کرده است.

این وب‌سایت همچنین تأکید کرده است که «دو ماه پیش از این واقعه،‌ احمد رضایی در دیداری که در کیش با یکی از دوستانش داشته به این موضوع اشاره کرده که در دوبی تحت کنترل است».

احمد رضایی،‌ پسر ارشد محسن رضایی، در سال ۱۳۷۷، از طریق دوبی به آمريکا گريخت و در آنجا به موضع‌گيری‌های تندی عليه مقام‌های جمهوری اسلامی ايران پرداخت.

وی سال ۱۳۸۴ در سکوت کامل به ایران بازگشت و چند سال بعد در سال ۱۳۸۸، وب‌سايت‌های خبری گزارش دادند که وی به آمریکا بازگشته است.

وب‌سایت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به تأخیر در کشف جسد نیز اشاره کرده و اعلام کرده است که با وجود این‌ که مسئولان هتل می‌بایست هر روز به نظافت اتاق‌های هتل بپردازند، جنازه احمد رضایی پس از سه روز، کف اتاق هتل پیدا شده است.

به گزارش لس‌آنجلس تایمز، پلیس می‌گوید زمانی که جسد را یافته، حدود ۱۲ ساعت از مرگ آقای رضایی گذشته بود.

در وب‌سایت رسمی محسن رضایی گزارش شده است که هرچند مقامات امنیتی امارات اعلام کرده بودند که روز پنج‌شنبه جسد را تحویل می‌دهند، قاضی پرونده از دادن اسناد و مدارک همراه با جنازه خودداری و تأکید کرده است که تحقیقات هنوز ادامه دارد.

در حال حاضر به گزارش خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی علی رضایی، برادر کوچک‌تر محسن رضایی، به همراه یک تیم پزشکی در حال پیگیری مراحل لازم برای تحویل جسد و انتقال آن به ایران هستند.
XS
SM
MD
LG