لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۹

غلامحسین الهام: رفسنجانی جریان فتنه را مدیریت می‌کند


غلامحسین الهام، مشاور حقوقی محمود احمدی‌نژاد
غلامحسین الهام، مشاور حقوقی محمود احمدی‌نژاد
غلامحسین الهام، مشاور حقوقی محمود احمدی‌نژاد، روز دوشنبه ضمن آن که اکبر هاشمی رفسنجانی را «تکیه‌گاه» جریانات و اعتراضات پس از انتخابات دانست چنین اظهار نظر کرد که آقای رفسنجانی این جریان را «مدیریت» می‌کند.

به نوشته خبرگزاری دانشجویان ایران،‌ ایسنا، غلامحسین الهام عصر روز دوشنبه، ۱۳ دی‌ماه، با اشاره به اعتراضات پس از انتخابات گفت: «این جریانات در فضا مرده‌اند، البته اگر اتفاقی نیفتد. آن کسی که به آن می‌دمد ایشان (هاشمی رفسنجانی) است. آقای هاشمی در برابر این اتفاقات موضع نگرفتند، اعلام برائت نکردند و در واقع ایشان تکیه‌گاه هستند و حمایت می‌کنند.»

وی در ادامه با اشاره به این که در جریان ناآرامی‌ها آقای هاشمی سکوت اختیار کرد، افزود: «آیا روز قدس، ‌۱۳ آبان و عاشورا کافی نبود که آقای هاشمی با هویت این جریان آشنا شود؟ چه قدر مقام معظم رهبری در این ارتباط با سعه صدر برخورد کردند. چرا آقای هاشمی سکوت کردند و جواب ندادند؟»

مشاور حقوقی محمود احمدی‌نژاد همچنین خاطرنشان کرد که میرحسین موسوی و محمد خاتمی «دیگر ظرفیت فعالیت سیاسی آن‌چنانی ندارند» و گفت: «مهره‌های سیاسی که در این جریان نقش بازی کرده‌اند، مرده‌اند و بعید است که احیا شوند.»

وی با این‌حال اظهار کرد که اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، به عنوان «نقطه اتکا» به دلیل «اعتبار سابقه» دارای «مصونیت» است و از همین طریق «آدم‌های جدیدی در این جریان رویش می‌کنند».

آقای الهام که در جمع دانشجویان در دانشگاه فنی تهران حضور یافته بود، در ادامه حوادث کوی دانشگاه در تیرماه ۱۳۷۸ را یادآور شد و «دولت خاتمی و وزرا و دست‌اندرکاران وزارت کشور» در آن زمان را «تکیه‌گاه» وقایع آن زمان دانست و اظهار کرد که دانشجویان در سال ۱۳۷۸ قربانی «فتنه»‌ای شدند که «در درون دولت بود».

«پیش از متهم کردن مدیر مسئول ایران، باید به جرم مهدی هاشمی رسیدگی می‌شد»


غلامحسین الهام در ادامه صحبت‌های خود، صدور حکم شلاق به اتهام افترا برای مدیر مسئول روزنامه ایران را اشتباه خواند و افزود که باید ابتدا به «جرم» مهدی هاشمی رسیدگی می‌شد و سپس بررسی می‌شد که اتهام افترا صحیح است یا خیر.

کاوه اشتهاردی، مدیر مسئول روزنامه ایران، که با شکایت مهدی هاشمی به دادگاه احضار شده بود، به تازگی به اتهام «افترا و نشر اکاذیب» به ۶ ماه حبس تعزیری و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شد.

آقای الهام با انتقاد از انتساب این اتهامات به آقای اشتهاردی گفت: «این در حالی است که دادستان کل کشور گفته آن فرد (مهدی هاشمی) تحت تعقیب قرار دارد. مقامات رسمی آن را ابراز و اعلام کرده‌اند که تحت تعقیب قرار دارد و باید در ابتدا به جرم آن فرد رسیدگی می‌شد و بعد بررسی می‌شد که به این فرد افترا زده شده یا نه.»

وی در ادامه با انتقاد از صدور حکم شلاق برای کاوه اشتهاردی، این حکم را ناقض قانون و «اشتباه بزرگی» دانست و گفت: «این بی‌سابقه است که برای یک روزنامه‌نگار مجازات شلاق در نظر بگیرند و این گویی با هدف خفت صورت گرفته است.»

این در حالی است که پیش از این نیز جبهه مشارکت ایران اسلامی، یکی از احزاب اصلاح‌طلب، صدور حکم شلاق برای یک فعال مطبوعاتی را «بهت‌آور» خواند و خواهان لغو «فوری» این حکم شد.

مدیر مسئول روزنامه ایران در تاریخ ۱۴ آبان‌ماه و به دنبال شکایت مهدی هاشمی از وی به دلیل انتشار بیانیه تشکل‌های دانشجویی علیه آقای هاشمی در دادگاه محاکمه و تبرئه شد.

با این‌حال به دنبال ادامه حملات روزنامه ایران به مهدی هاشمی و انتشار ویژه‌نامه‌ای در ۲۳ آذر‌ماه در انتقاد از مهدی و فائزه هاشمی، بار دیگر با شکایت مهدی هاشمی به دادگاه احضار و محکوم شد.
XS
SM
MD
LG