لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۵

گلشیفته، این‌بار با کت و شلوار در مجله «ووگ»


مجله نام‌آشنای مد «ووگ»، چاپ پاریس، در شماره این‌ماه خود عکس‌هایی از گلشیفته فراهانی، هنرپیشه ایرانی، را منتشر کرده است.

در این تصاویر سیاه و سفید که توسط کریم سدلی،‌ عکاس فرانسوی-‌کانادایی گرفته شده است، گلشیفته فراهانی کت و شلوار و پایپیون به تن دارد.

«ووگ» که از مشهورترین و تأثیرگذارترین مجلات مد دنیا به شمار می رود و در اواخر قرن نوزدهم بنیاد گذاشته شد و اکنون به زبان‌های مختلف و در ۱۲ کشور جهان از جمله، آمریکا، انگلستان،‌ایتالیا، فرانسه، چین، مکزیک، هند و یونان منتشر می‌شود.


به نظر می‌رسد انتشار این تصاویر دستاورد دیگری باشد در کارنامه هنری گلشیفته فراهانی.

خانم فراهانی در سال ۱۳۸۷ پس از ایفای نقش در فیلم «مجموعه دروغ‌ها»، ساخته ریدلی اسکات و حضور بدون حجابش بر فرش قرمز اولین نمایش این فیلم دیگر به ایران باز نگشت.

وی که اکنون ساکن پاریس است پس از نقش‌آفرینی در «مجموعه دروغ‌ها»، در فیلم‌های دیگری از جمله «اژدها خواهد بود» از دیوید رولان جافی، «اگر بمیری می‌کشمت» اثر کارگردان کرد‌زبان، هنیر سلیم و همچنین «مرغ و آلو» به کارگردانی مرجان ساتراپی ایفای نقش کرده‌ است.

همچنین قرارا بر این است که خانم فراهانی در فیلم «کیمیای رومی» داریوش مهرجویی نیز در نقش کیمیا حاضر شود. این فیلم که فیلمنامه‌اش بر اساس کتاب «کیمیا خاتون» اثر سعیده قدس نوشته شده، قرار است که در سال ۲۰۱۲ فیلمبرداری‌اش آغاز شود.

کیمیا خاتون، دختر محمد شاه و کراخاتون است. کراخاتون پس از مرگ همسرش به عنوان همسر دوم به عقد مولانا در می‌آید و ورود کیمیا به حرمسرای مولانا آغاز‌گر مثلث عاشقانه‌ای می‌شود میان او، علاءالدین، پسر مولانا و شمس تبریزی.

این فیلم از خلال زندگی کیمیا خاتون رابطه مولانا جلال‌الدین رومی بلخی و شمس تبریزی را به موشکافی خواهد کرد.

خانم فراهانی که علاوه بر بازیگری به موسیقی نیز علاقه دارد و پیانو می‌نوازد، از زمان خروج از کشور در تولید چندین اثر موسیقی نیز همکاری داشته است که از جمله می‌توان به هم‌نوازی و هم‌نوایی با محسن نامجو در آلبوم «آخ»، کاری مشترک به نام سکوت با اسفندیار منفرد زاده و ترانه‌سرایی در کاری به نام «جستجوی سرنوشت» اشاره کرد.
XS
SM
MD
LG