لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۶

«تجاوز جمعی» دیگر به یک زن؛ این بار در اطراف کرج


پس از رسانه‌ای شدن پرونده تجاوز گروهی در استان‌های گلستان، اصفهان و خراسان رضوی، ارگان رسمی صدا و سیمای جمهوری اسلامی روز دوشنبه از تجاوز جمعی تازه عده‌ای جوان به یک زن در ملارد کرج و دستگیری متهمان خبر داد.

به نوشته روزنامه جام جم، ارگان رسمی صدا و سیما، شش عضو یک باند که همگی جوان‌های بین ۲۰ تا ۲۵ سال بوده‌اند روز جمعه، ۳۱ تیرماه، زن جوانی را در ملارد کرج ربوده و پس از سرقت اموال وی، او را به محل متروکه‌ای برده و مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده‌اند.

این گزارش حاکی است که پلیس پس از جمع‌آوری اطلاعات از سوی شاکی، موفق شده‌ است هر شش متهم را دستگیر کند. به نوشته این روزنامه، سه تن از متهمین ساکن تهران و سه تن دیگر ساکن اصفهان هستند و یک نفر از آنها نیز افغانی است.

این شش نفر تا زمان پایان تحقیقات تکمیلی از سوی دادسرای ملارد، در زندان به سر می‌برند.

روزنامه جام جم در حالی از این پرونده تجاوز گروهی پرده برداشته است که اواسط تیرماه نیز از تجاوز دو مرد «سابقه‌دار» به یک دختر جوان معلول ذهنی در حومه تهران خبر داده و افزوده بود که این دو نفر از سوی پلیس دستگیر شده‌‌اند.

علاوه بر این موارد، سه مورد تجاوز گروهی دیگر نیز طی دو ماه گذشته در ایران رسانه‌ای شده است.

اوایل خردادماه، عده‌ای از «اراذل و اوباش» با ورود به یک باغ در خمینی‌شهر، پس از زندانی کردن مردان در یک اتاق، زنان و دختران حاضر در محل را مورد آزار و اذیت جنسی قرار دادند.

پس از انتشار این خبر، رسانه‌های جمهوری اسلامی از حادثه تجاوز گروهی به زنی در روستایی در کاشمر که در اردیبهشت ماه سال جاری به وقوع پیوست خبر دادند.

به دنبال رسانه‌ای شدن حادثه کاشمر، خبرگزاری‌ها در اواخر خرداد از بازگشایی دو پرونده تجاوز به عنف در استان گلستان که یکی از آن‌ها به قتل منجر شده بود خبر دادند.

این اخبار در حالی منتشر می شود که برخی از مقام‌های حکومتی ایران طرز پوشش و رفتار زنان را در وقوع این حوادث بی‌تأثیر ندانسته و همچنین رسانه‌ای شدن این دست از حوادث را به ضرر امنیت جامعه دانسته‌ اند.

احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، پس از انتشار اخبار مربوط به حادثه کاشمر، با تأکید بر این‌که از آن حادثه حدود دو ماه می‌گذرد و عوامل دخیل نیز دستگیر شده‌اند، از رسانه‌ای شدن آن انتقاد کرده‌ بود.

وی همچنین چندی پیش ایران را «امن‌ترین کشور جهان» دانسته و گفته بود که از لحاظ وضعیت امنیتی، بحرانی در کشور مشاهده نمی‌شود.
XS
SM
MD
LG