لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۱

وزارت اطلاعات از خبرگزاری فارس به دلیل «انتشار خبر کذب» شکایت کرد


به دنبال انتشار خبری در خبرگزاری فارس که در آن به نقل از مصلحی گفته شده بود ترجیح می‌دهد در مقابل اظهارات احمدی‌نژاد درباره سکه و ارز سکوت کند، وزارت اطلاعات می گوید که از این خبرگزاری شکایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، روابط عمومی وزارت اطلاعات اعلام کرده است که خبر منتشر شده در خبرگزاری فارس در خصوص «سکوت وزیر اطلاعات در برابر اظهارات آقای رییس جمهوری در خصوص موضوع سکه و ارز»، «خلاف واقع و کذب» است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «وزارت اطلاعات ضمن اعتراض شدید به فضاسازی خارج از عرف و خلاف اخلاق حرفه‌ای، تخلف انجام شده خبرگزاری مزبور و انتساب خبر فوق به آقای مصلحی را به دادستان عمومی انقلاب استان تهران منعکس و اعلام شکایت نموده است.»

خبرگزاری نیمه رسمی فارس که نزدیک به سپاه پاسداران است روز چهارشنبه، سوم خرداد‌ماه، در خبری با تیتر «فعلا راجع به اظهارات رییس جمهوری سکوت می‌کنم» سخنانی را به وزیر اطلاعات نسبت داده بود.

این خبر از آرشیو خبرگزاری فارس حذف شده است اما به نوشته روزنامه همشهری، در این خبر آمده بود که آقای مصلحی پس از نشست هیات دولت، در پاسخ به سوالی درباره سخنان رییس جمهوری ایران پیرامون غافلگیر شدن نیروهای اطلاعاتی از گران شدن ناگهانی ارز و دلار گفته است: «طبیعت کارهای اطلاعاتی سکوت است، اجازه دهید فعلا راجع به این مسئله صحبت نکنم».

محمود احمدی‌نژاد هفته گذشته در سفر خود به مشهد از «توطئه‌هایی» سخن به میان آورد که به گفته وی «قصد اخلال در بازار ارز و سکه را داشتند» و افزوده بود: «برخورد با این توطئه‌ها نیازمند اطلاعات دقیق و صریح در زمان مناسب خود بود،‌ اما چون دست دولت خالی بوده، نتوانسته است با این توطئه‌ها برخورد دقیق انجام دهد».

آقای احمدی‌نژاد در ادامه گفته بود: «عده‌ای با طرح موضوعات فرعی کاذب و دروغین با طراحی پیچیده تلاش کردند ذهن و اندیشه عناصر اطلاعاتی ما را به حوزه‌های غیر اصلی و غیر واقعی معطوف و در واقع غفلت ایجاد کنند».

به دنبال این اظهارات محمود احمدی‌نژاد، علی‌اکبر جوانفکر، مدیر موسسه مطبوعاتی ایران و مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری ایران در یادداشتی پرسید: «چرا دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور در این خصوص تمرکز کافی برای مقابله با خیانتکاران را نداشته‌اند؟»

به دنبال تلاطم شدید در بازار سکه و ارز که اواخر سال ۹۰ رخ داد، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی وضعیت بازر ارز و سکه را «شوک‌های کاذب» خواند و «دشمن» را متهم کرد که قصد دارد «صحنه انتخابات مجلس را به جنگ قدرت تبدیل کند»، «برای برجسته سازی کاذب اختلافات بین مسئولان تلاش می‌کند» و «درپی بحران‌سازی در ابعاد مختلف، به خصوص در مسائل اقتصادی» است.
XS
SM
MD
LG