لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۲

نماینده مجلس از سرنگونی هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز قم خبر داد


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است
وب‌سایت‌های خبری در ایران روز چهارشنبه به نقل از یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از انهدام یک فروند «هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا» در نزدیکی تأسیسات هسته‌ای فردو در حوالی قم خبر دادند.

به گزارش این وب‌سایت‌های خبری، علی آقازاده دافساری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته است که این هواپیمای بدون سرنشین که به گفته وی از سوی «سازمان جاسوسی آمریکا» برای «شناسایی منطقه نیروگاه و مرکز هسته‌ای قم» بر فراز نیروگاه فردو به پرواز درآمده بود، از سوی نهاد اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی شناسایی و سرنگون شده است.

تأسیسات هسته‌ای فردو در نزدیکی قم واقع است و دولت ايران وجود این تأسیسات را برای مدت‌ها پنهان نگاه داشته بود.

ايران زمانی به وجود اين تاسيسات اعتراف کرد که دستگاه‌های اطلاعاتی غرب آن را کشف کرده و به آژانس بين‌المللی انرژی اتمی گزارش دادند.

فریدون عباسی، رئیس سازمان انرژی اتمی، خرداد‌ماه سال جاری اعلام کرده بود که غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم به زودی از نطنز به فردو منتقل خواهد شد و سطح غنی‌سازی ایران به «سه برابر» خواهد رسید، اظهاراتی که ابراز نگرانی‌های کشورهای عضو پنج به علاوه یک، از جمله آمریکا و مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به همراه داشت.

نماینده مردم رشت روز چهارشنبه ضمن اعلام خبر انهدام یک فروند هواپیمای بدون سرنشین بر فراز تأسیسات هسته‌ای فردو توضیح داد که «هواپیماهای جاسوسی آمریکا معمولا از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای هم‌مرز و نزدیک ایران به پرواز درمی‌آیند».

دی‌ماه سال گذشته نیز جمهوری اسلامی از «سرنگونی دو هواپیمای جاسوسی آمریکایی» بر فراز خلیج فارس خبر داده بود.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفته بود که این دو هواپیما «خارج از فضای ایران» توسط سپاه پاسداران ساقط شده‌اند، گرچه آمریکا پس از آن اعلام کرد که هیچ گزارشی مبنی بر سرنگونی هواپیماهای بدون سرنشین خود در خلیج فارس دریافت نکرده است.
XS
SM
MD
LG