لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۱

لیگ برتر فوتبال ایران؛ پرسپولیس با پیروزی پرگل بازگشت


ديدار تيم‌های فوتبال پرسپوليس و نفت تهران
ديدار تيم‌های فوتبال پرسپوليس و نفت تهران
با پیروزی پنج بر یک پرسپولیس بر نفت تهران، تنها بازی سپاهان با صبای قم باقی مانده تا در بعد از ظهر دوشنبه هفته سی یکم لیگ برتر فوتبال ایران، جام خلیج فارس به پایان برسد.

مسابقه پرسپولیس و نفت نیمه دوم دیدنی و پر گلی داشت. در نمایش ضعیف یاران حسین فرکی، این بار تیم بسیار تغییر کرده پرسپولیس ضعف گلزنی‌اش را پوشش کامل داد تا در طول سه هفته آینده بار دیگر به کسب یکی از مقام‌های بالا و دست کم دوم تا چهارم امیدوار باشد. این پیروزی پیش از مسابقه با الاتحاد عربستان در آزادی تهران هم می‌تواند بسیار روحیه‌دهنده باشد.

نیمه سرد و بی روح نخست یک بر صفر به سود پرسپولیس بود. پس از شکست دور از انتظار پرسپولیس از بنیادکار ازبکستان در ورزشگاه آزادی در لیگ قهرمانان آسیا، دو گل حمیدعلی عسگری و تک گل حسین بادامکی، هادی نوروزی و تیاگو فراگو، پرسپولیس را با یک پیروزی خوب و پرگل، به لیگ برتر بازگرداند.

در دقیقه ۱۷، محمد منصوری، هافبک چپ پرسپولیس از جناح راست با یک ضربه آزاد زمینی توپ را برای حمید علی عسگری فرستاد تا با شلیکی هشیارانه پرسپولیس را به گل نخست خود برساند. در حضور تماشاگران کم تعداد حاضر در ورزشگاه آزادی با این گل، پرسپولیس دل‌نگرانی از گلزنی را از خود دور کرد. در این بازی علی عسگری، در کنار هادی نوروزی، یکی از دو مهاجم پرسپولیس و از بهترین بازیکنان تیمش بود.

در نیمه نخست تک گل پرسپولیس نتوانست صحنه‌های جالبی را در پی داشته باشد، اما شروع نیمه دوم با بازی تهاجمی پرسپولیس خیلی زود به ثمر نشست و گل دقیقه ۴۷ سرخپوشان را در پی یک رشته همکاری در داخل محوطه جریمه نفت و با شلیک زمینی حسین بادامکی به همراه داشت.

سپس در پی یک حرکت تاکتیکی دیگر با پاس عرضی نوروزی از چپ، علی عسگری با ضربه‌ای تمام کننده به گل دوم خود و سوم پرسپولیس دست یافت.

در فاصله پنج دقیقه به پایان وقت معمول با پاس حمید علی عسگری، توپ نصیب هادی نوروزی شد تا او هم با شلیکی محکم در این روز گلزن شود.

سه گل دیرهنگام

پس از گل چهارم پرسپولیس در دقیقه ۸۵، در آخرین دقایق، در تنها واکنش مثبت نفت، سجاد فیض الهی توپ بازگشته کوهنورد را به تک گل نفت بدل کرد، اما عطش گلزنی پرسپولیس فرو ننشست و به دنبال تلاش عالی هادی نوروزی، تیاگو فراگوی تازه نفس با شلیکی عالی از پشت محوطه جریمه، زیباترین گل این بازی پرگل را در آخرین دقیقه وقت تلف شده (۴+۹۰) به ثمر رساند.

پرسپولیس با این پیروزی ۵۳ امتیازی شد و بار دیگر به تراکتورسازی رده چهارمی پیوست.

در شرایطی که علیرضا نورمحمدی و سپهر حیدری محروم بودند، بازوبند کاپیتانی تیم پرسپولیس به بازوی زارع بسته شد و بازیکنانی چون وحيد هاشميان، عليرضا محمد و اميرحسين فشنگچي در آغاز نيمكت‌نشين بودند.

پرسپولیس با این ترکیب مقابل نفت تهران قرار گرفت: علیرضا حقیقی – سامان آقازمانی، مجتبی شیری، سکوبرت، جلال اکبری –حسین بادامکی، مازیار زارع (کاپیتان)، محمد نوری (از دقیقه ۷۰ تیاگو فراگو)، محمد منصوری (از دقیقه ۷۵ امیرحسین فشگچی) – هادی نوروزی و حمید علی عسگری و سرمربی: علی دایی.

نفت تهران با این شکست در جمع تیم‌های در معرض سقوط باقی ماند. یک روز پیش از این استقلال تیم صنعت نفت را شش بر دو شکست داده بود. به این ترتیب دو تیم هم خانواده نفتی هفته شکست‌های سنگین را پشت سر گذاشتند.

محمد دادگان: حرف بزنم کار به کلانتری می‌کشد

در میان تماشاگران کم تعداد ورزشگاه آزادی حضور محمد دادگان، بازیکن سال‌های دور پرسپولیس و رییس فدراسیون فوتبال ایران در سال‌های پیش از بحران محرومیت فوتبال ایران از سوی فیفا چشمگیر بود.

خود دادگان که در کنار صادق درودگر، مشاور مالک باشگاه استیل آذین تماشاگر بازی بود نیزدر پایان مسابقه در پاسخ به پرسش‌های خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، در مورد دلیل آمدنش و حال و هوای ورزشگاه کم تماشاگر این روزها گفت: «فقط به خاطر حسين فركی و علی دايی آمده‌ام. در غير اين صورت ۲۰ سال ديگر هم به استاديوم نمی‌آمدم. مسئولانی كه در فدراسيون هستند، بايد جوابگو باشند كه چرا تماشاگران كمی برای اين بازی‌‌ها به ورزشگاه می‌آيند. مطمئنا اين موضوع نتيجه عملكرد آنهاست.»

رییس فدراسیون پیشین فوتبال همچنین گفت: «چرا تيم ملی ما يک زمان در رده شانزدهم و هفدهم دنيا بود اما الان شصتم، هفتادم است؟ تازه الان كه بيشتر از منابع دولتی استفاده می‌‌كند. شايد مسئولان خيالشان از شكسته شدن صندلی‌ها راحت شده است. يک زمان برای بازی تيم ملی با ژاپن ۱۲۰ هزار نفر به ورزشگاه ‌آمدند.»

محمد دادگان در پاسخ به اين سوال كه چرا سازمان تربيت بدنی اعضای هيئت مديره باشگاه‌های پرسپوليس و استقلال را معرفی نكرده است، گفت: «نمی‌‌دانم در كجای دنيا می‌توان نظیر این نا‌بسامانی را ديد. رييس سازمان تربیت بدنی برای هيئت مديره پرسپوليس فقط يك نفر را معرفی كرده است. حالا اگر من درباره اين موضوع‌ها حرف بزنم، كار به دادگاه و كلانتری می‌‌كشد و بهتر است چيزی نگويم.»
XS
SM
MD
LG