لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۱

واکنش ایران به خبر محاکمه دو ایرانی به اتهام جاسوسی در بحرین


رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی
رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز چهارشنبه خبر محاکمه دو ایرانی در بحرین به اتهام جاسوسی را رد کرد و آن را «عاری از صحت» دانست.

به گزارش خبرگزاری‌های داخلی به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، رامین مهمان‌پرست این خبر را «کذب» خواند و آن را «نوعی فرافکنی و به انحراف کشاندن افکار عمومی منطقه از واقعیات جاری در صحنه بحرین» دانست.

روز گذشته دولت بحرین اعلام کرد که دو شهروند ایرانی و یک تبعه بحرین را به اتهام جاسوسی برای سپاه پاسداران محاکمه کرده است.

خبرگزاری رسمی بحرین افزوده بود که دادگاه این سه نفر را متهم کرده است که در سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰ میلادی به قصد «ضربه زدن به منافع ملی»، از خاک بحرین برای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی اطلاعات نظامی و اقتصادی جمع‌آوری می‌کرده‌اند.

به گفته دادگاه بحرین، جلسه بعدی محاکمه این سه متهم روز ۳۱ فروردین ماه برگزار خواهد شد.

پیش از آقای مهمانپرست، محمود احمدی‌نژاد نیز در نشست خبری ۱۵ فروردین ماه سال جاری اتهام جاسوسی در بحرین و کویت را رد کرده بود.

شیخ نشین بحرین در اردیبهشت ماه سال گذشته نیز از بازداشت یک شهروند بحرینی به اتهام ارتباط با شبکه جاسوسی منتسب به ایران خبرداده بود.

در شهریور همان سال، خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا نوشت که وزیر کشور بحرین در دیدار با سفیر وقت ایران در بحرین ارتباط داشتن ایران با این شبکه جاسوسی را رد کرده است.

به نوشته ایسنا، وزیر کشور بحرین گفته بود: «ایران هیچ ارتباطی با شبکه‌های (جاسوسی) دستگیر شده در بحرین ندارد و ما ایران را یک کشور دوست، برادر و همسایه خود می‌دانیم.»

با این‌حال در ماه های اخیر کشورهای حاشیه خلیج فارس از تمایل ایران به گسترش نفوذش در کشورهای عربی و به ویژه کشورهای تحت حاکمیت سنی‌مذهب ها ابراز نگرانی کرده‌اند.
XS
SM
MD
LG