لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۱

«جنبش ناشناس» و حمایت از ایرانیان در روز کارگر


لوگوی «جنبش ناشناس»
لوگوی «جنبش ناشناس»
گروه «جنبش ناشناس» که به گفته خود در دفاع از آزادی بیان، در فضای مجازی دست به فعالیت می‌زنند و حملاتی را به وبسایت‌های گوناگون ترتیب می‌دهند، در بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که در روز کارگر، در فضای مجازی، ایران را مورد هدف قرار خواهند داد.

«جنبش ناشناس» در وبسایت خود با صدور بیانیه‌ای که بر روی آن جمله «در روز کارگر همه پشتیبان شما هستند» دیده می‌شود، اعلام کرده‌اند که روز یکشنبه، برابر با روز کارگر، وارد عمل می‌شوند. این گروه بدون مشخص کردن نوع حمله اینترنتی و معرفی وبسایت‌هایی که هدف این گروه هستند، تنها گفته‌اند که این حملات از ساعت هشت و نیم بامداد به وقت ایران آغاز خواهد شد.

با این‌حال تا کنون گزارشی از ایران مبنی بر مختل شدن وبسایت یا وبسایت‌هایی منتشر نشده است.

گروه «جنبش ناشناس» در بیانیه خود آورده‌اند: «زمان عمل فرا رسیده‌است. دوران تغییر در تمام جهان آغاز شده است. در همه‌جا، کارگران جایگاه خود را می‌یابند تا کنترل و رهبری سرنوشت خود را به دست بگیرند... این تغییر با مردم ایران تجسم یافت و از ایران شروع شد.»

در این بیانیه گفته شده است اگرچه مردم ایران بسیار رنج می‌برند، اما پایداری خواهند کرد و افزوده‌اند که این مردم، تحسین «جنبش ناشناس» و تمامی جهان را برانگیخته‌اند.

در پایان این بیانیه اعضای «جنبش ناشناس» با تأکید بر آزادی بیان و مطبوعات تأکید کرده‌اند: «در طلوع روز جهانی کارگر، جنبش ناشناس در کنار شما می‌ایستد».

«جنبش ناشناس» در سال ۲۰۰۳ میلادی شکل گرفت و از آن زمان آن‌گونه که خود می‌گوید در راه آزادی بیان تلاش می‌کند.

کاربران این گروه متعلق به کشورهای مختلف از جمله ایران هستند، که به صورت ناشناس، به عنوان هکر فعالیت می کنند و به گفته اعضایش جنبشی سیال است که هرکسی می‌تواند عضو آن شود.

پیشتر یکی از اعضای این گروه در گفت‌و‌گو با رادیو فردا اعلام کرده بود که همزمان با راهپیمایی ۲۵ بهمن، که شماری از هواداران جنبش سبز در آن شرکت داشتند، سرور ایمیل دولتی و سه وبسایت leader.ir ،president.ir و‌ khamenei.ir را از دسترس خارج کردند.
XS
SM
MD
LG