لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۰

محسن رضایی: تحولی در جامعه ایجاد نشده است


محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید از انقلاب اسلامی توقع ایجاد تحول در وضعیت جامعه می‌رفت، ولی وجود «۲۳۰ هزار» زندانی و سایر معضل‌های موجود در کشور نشان دهنده آن است که «تحولی در جامعه ایجاد نشده است.»

محسن رضایی روز پنجشنبه در «کارگاه تخصصی رسانه و چشم‌انداز» در جزیره قشم گفت: «با پیروزی انقلاب اسلامی دو بعد مهم از آن انتظار می‌رفت تا بتواند تحولی ایجاد کند، یکی سیاسی و دیگری در جامعه بود... در حال حاضر وجود ۲۳۰ هزار زندانی در سلول‌ها، بیکاری، تورم و غیره نشان می‌دهد که تحولی در جامعه ایجاد نشده است.»

به گزاری خبرگزاری ایلنا، وی همچنین افزود: «وقتی یک کشوری سیاست خارجی نداشته باشد، دولت ملی هم نخواهد داشت. دولت ملی به معنای دولتی است که بتواند در سیاست خارجی نقش ایفا کند.»

محسن رضایی که از نامزدهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ بود، آن زمان در انتقاد از محمود احمدی‌نژاد و اصلاح‌طلبان گفته بود: «اگر مسیر آقای احمدی‌نژاد ادامه پیدا کند ما به سمت پرتگاه می‌رویم و اگر به گذشته برگردیم، شکست خواهیم خورد.»

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در خصوص نوسانات اخیر قیمت ارز و سکه گفت: «در تیرماه سال جاری نامه‌ای به دولت در خصوص وضعیت نرخ ارز و طلا در بازار نوشتیم، اما متأسفانه دولت واکنشی به این نامه نشان نداد که طی هفت ماه سال جاری شاهد تنش‌های موجود در این بازار بودیم.»

بازار ارز و سکه ایران از اواخر آذرماه به شدت متلاطم بود و قیمت‌ها با افزایش بی‌سابقه‌ای مواجه شد. با دخالت بانک مرکزی و نیروی انتظامی، این بازار در حال حاضر ثبات نسبی پیدا کرده است ولی افزایش قیمت دلار و سکه همچنان ادامه دارد.

در حال حاضر قيمت هر سکه طرح قديم ۸۳۳ هزار تومان و دلار نيز که قيمت آن کاهش يافته بود بار ديگر به ۱۹۰۰ تومان در بازار غير رسمی ايران رسيده است.

محسن رضایی در خصوص سند چشم‌انداز بیست‌ ساله ایران (برنامه‌ای در جهت توسعه ایران در زمینه‌‌های مختلفی نظیر سیاسی، اجتماعی، علمی و اقتصادی)، گفت که در حال حاضر جای یک نهاد متولی در سند چشم‌انداز خالی است.

وی افزود: «ما هم موافق این هستیم که متولی برای این چشم‌انداز به وجود آید تا روند رو به رشد این چشم‌انداز از مسئولان کشور توسط این نهاد پیگیری شود.»

رضایی با بیان اینکه پیشنهاد تشکیل یک نهاد متولی برای سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ را به آیت‌الله خامنه‌ای ارائه کرده‌اند، افزود که پس از تشکیل این نهاد می‌توان از ابزار «تشویق و تنبیه‌های» سالانه استفاده کرد.
XS
SM
MD
LG