لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۴

بازداشت بیش از ۷۰۰ معترض به سیاست های اقتصادی آمریکا در نیویورک


اعتراض در نیویورک- ۲۸ شهریور
اعتراض در نیویورک- ۲۸ شهریور
دو هفته پس از آغاز اعتراض‌های صلح‌آمیز در نیویورک علیه سیاست‌های اقتصادی دولت آمریکا، پلیس نیویورک روز شنبه «بیش از ۷۰۰ تن» را دستگیر کرد. پلیس می‌گوید که این افراد در رفت و آمد خودروها اختلال ایجاد کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس نیویورک اعلام کرده است که روز شنبه معترضین به سمت پل بروکلین حرکت کردند که تجمع این افراد به مسدود شدن مسیر عبور و مرور خودروها و در نهایت بسته شدن چند ساعته این پل از سوی نیروهای پلیس انجامید.

پلیس می‌گوید دکه ر واکنش به این اختلال «بیش از ۷۰۰ نفر» را دستگیر کرده است.

به گفته پلیس نیویورک، برخی از این معترضین پس از چند ساعت بازداشت آزاد شده‌اند، در حالی که احتمال می‌رود برخی دیگر برای یک روز در بازداشت باشند و یا حتی به دادگاه احضار شوند.

گروهی از معترضین آمریکایی، از تاریخ ۲۶ شهریورماه برای ابراز نارضایتی خود از سیاست‌های اقتصادی دولت آمریکا و بیکاری میلیون‌ها نفر، تجمع خود را در نزدیکی خیابان وال استریت، نبض بورس آمریکا، آغاز کرده‌اند.

گروه «وال استریت را تصرف کنید» که سازماندهی تجمع های نیویورک را بر عهده دارد، می‌گوید تجمع شان در نزدیکی «وال ‌استریت»، «حرکت سمبلیکی است برای ابراز نارضایتی از وضعیت فعلی اقتصادی و فضای سیاسی» در آمریکا.

همزمان با دستگیری‌ها در نیویورک، در بوستون نیز ۲۴ معترض به اقدامات «بانک آو آمریکا» از سوی پلیس بازداشت شده‌اند.

روز شنبه، گروهی از معترضین به «بانک آو آمریکا»، به منظور جلوگیری از فروش زودهنگام و اجباری دارایی‌های این بانک، مقابل یکی از ساختمان‌های آن در بوستون تجمع کردند.

در حالی که پلیس در مورد شمار معترضین رقمی ارائه نکرده، گروه‌های تدارک‌دهنده تجمع بوستون این تعداد را «حدود سه هزار تن» اعلام کرده‌اند.

گروه «وال استریت را تصرف کنید» می گوید که برای تدارک برگزاری تجمع های صلح‌آمیز خود، ازاعتراض‌های جهان عرب الهام گرفته و در وب سایت خود آورده است: «ما از تمامی نژاد‌ها و از هر جنسیتی و عقیده‌ای هستیم. ما اکثریت هستیم. ما ۹۹ درصد (جمعیت) هستیم و بیش از این سکوت نخواهیم کرد.»

تجمع معترضین در روزهای پیش نیز بدون حادثه نبوده و گزارش‌ها حاکی است که روز دوم مهرماه نیز «نزدیک به ۸۰ تن» بازداشت شدند و پلیس در مواردی از گاز اشک‌آور و گاز فلفل استفاده کرده است.
XS
SM
MD
LG