لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۱

فناوری‌های ۲۰۱۱؛ از لپ‌تاپ سه بعدی تا آی‌پد ۲


طرحی فرضی از لپ‌تاپ سه بعدی سونی
طرحی فرضی از لپ‌تاپ سه بعدی سونی
دنیای فناوری‌ همواره در حال دگرگونی است و شرکت‌های متفاوت فعال در این عرصه، در صحنه رقابت با یکدیگر مدام به معرفی محصولات جدید می‌پردازند. مجله کامپیوتری «پی‌سی ورلد» به تازگی فهرستی از فناوری‌های جدیدی را که انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۱ به بازار بیایند،‌ ارائه کرده است.

لپ تاپ سه بعدی سونی:
تا کنون اطلاعات چندانی در مورد این محصول سه بعدی سونی، قیمت، حجم حافظه و حتی نوع سیستم‌عامل آن منتشر نشده است، اما قرار بر این است که این لپ تاپ صفحه‌ ۱۶ اینج ال سی دی با قابلیت تصویری ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ داشته باشد.

با توجه به موفقیت چشمگیر و کیفیت‌بالای مجموعه محصولات VAIO، متعلق به شرکت سونی، بسیاری مشتاق تجربه و کار با این لپ تاپ جدید سونی هستند.

احتمال دارد در ماه ژانویه اطلاعات بیشتری در مورد این لپ‌تاپ انتشار یابد.

ویندوز ۸: انتظار می رود که این محصول جدید «مایکروسافت» در اواخر سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شود و احتمالا استفاده از آن تا اواخر سال و یا اوایل سال ۲۰۱۲ رایگان خواهد بود.

شایعات حاکی از آن است که در این نسخه جدید از «ویندوز» کار همزمان و هماهنگ با موبایل، کامپیوتر سیار و کامپیوتر ثابت بسیار ساده تر خواهد شد. همچنین قرار است این ویندوز نسبت به ویندوز ۷ حافظه بیشتر و کارکرد ساده‌تری داشته و نرم افزارهای چند رسانه‌ای آن نیز کامل‌تر باشد.

آیفون ۵: از سال ۲۰۰۷ که نخستین نمونه تلفن‌های موبایل هوشمند توسط شرکت اپل به بازار عرضه شد این شرکت هر سال نمونه جدیدی از این محصول را عرضه کرده است، بنابراین جای تردید ندارد که در سال ۲۰۱۱ نیز آیفون جدیدتری به بازار خواهد آمد.

طبق شایعات این محصول که قیمت آن مشخص نیست قرار است در تابستان امسال به بازار عرضه شود و گفته شده است که سریع‌تر، نازک‌تر، سبک‌تر از آیفون‌های پیشین است و حافظه‌ آن نیز قوی‌تر است.

احتمال می‌رود که در ماه ژوئن که کنفرانس سالانه فناوری شرکت اپل برگزار می‌شود، اطلاعات بیشتری در مورد آیفون ۵ ارائه شود.

آی‌پد ۲: شرکت اپل هنوز تولید نسل جدید آی‌پد را تایید نکرده است ولی این شرکت معمولا تمام محصولات خود را حداقل یک‌بار در سال به روز می‌کند و بنابراین شایعات حاکی از آن است که مدل جدید آی‌پد نیز در اوایل سال ۲۰۱۱ به بازار خواهد آمد.

گفته می‌شود که آی‌پد ۲، سبک‌تر، نازک‌تر و سریع‌تر از آی‌پد کنونی است و در هر دو سوی صفحه خود مجهز به دوربین خواهد بود.

تلفن سه بعدی «آندروید» محصول شارپ: پردازنده این تلفن، ۱ گیگا هرتز، دوربین آن ۹.۶ مگا پیکسل و دوربین ویدئویی آن ۷۲۰ پیکسلی خواهد بود. همچنین ظرفیت حافظه آن حداکثر می‌تواند تا ۳۲ گیگا بایت افزایش یابد.

دو مدل جدید از موبایل‌های هوشمند «شارپ» از هم اکنون وارد بازار ژاپن شده اند، اما مدل آندروید این تلفن ها هم اکنون توسط « اداره فدرال ارتباطات» در آمریکا در حال بررسی هستند و ممکن است به زودی به بازار بیایند.

در صورت داشتن این تلفن سه بعدی، برای انجام بازی‌های سه بعدی و یا دیدن فیلم نیازی به استفاده از عینک های سه بعدی نخواهید داشت.

انتظار می رود این محصول در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شود ولی در مورد بهای آن اطلاعی در دست نیست.

ویندوز تبلت: در مورد مشخصات این محصول جدید مایکروسافت که هنوز بهای آن مشخص نیست، می‌توان گفت که احتمالا به نسخه ویندوز ۷ و برخی از نرم افزارهای ویندوز ۸ مجهز است و کیبورد آن به صورت کشویی در کنار صفحه قرار خواهد داشت.

انتظار می رود که استیو بالمر، مدیرعامل شرکت مایکروسافت در جریان نشست مطبوعاتی سالانه این شرکت چند محصول جدید مایکروسافت که در رقابت با محصولات اپل ساخته شده‌اند را رونمایی کند.

هنوز نمی توان به دقت پیش بینی کرد که رقابت این دو شرکت بزرگ در عرصه کامپیوترهای کوچکی مثل آی‌پد به کجا خواهد انجامید، ولی بسیاری از مصرف‌کنندگان محصولات ویندوز به خاطر علاقه و وفاداری به این محصولات، بی‌صبرانه عرضه « ویندوز تبلت» را انتظار می‌کشند.
XS
SM
MD
LG