لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۹

تصاویر اسرار آمیز ثبت شده در گوگل در سال ۲۰۱۰




سایت کامپیوتری «پی سی ورلد» تعدادی از تصاویر عجیب و اسرارآمیز سال ۲۰۱۰ را که در « گوگل ارث» و «گوگل مپ» به ثبت رسیده، جمع آوری کرده است. این تصاویر به صورت اتفاقی و در حالیکه دوربین‌های گوگل برای به روز کردن خود، تصاویری را از کره زمین و خیابان‌ها برمی‌داشتند، ثبت شده‌اند.

مرد اسب نما: این مرد که ماسک اسب به چهره دارد در چند تصویر از نمای خیابان‌های شهر «آبردین» در اسکاتلند پدیدار شد و توجه ویژه ای را در اینترنت به خود جلب کرد. چهره ماسک دار او در دو مورد از تصاویر خیابانهای این شهر مشخص بود ولی بعدها گوگل این تصاویر را حذف کرد که همین امر به اسرار آمیز بودن آن افزود. هیچکس نمی داند که این مرد کیست و چرا ماسک اسب بر چهره دارد ولی پدیدار شدن او روی نمای خیابانی گوگل توجه فراوانی را به خود جلب کرد.

هیولای دود: دوربین‌های گوگل، تصویر این ابر عجیب از دود یا بخار را بر فراز آسمان یکی ازشهرهای ایتالیا به ثبت رسانده‌اند. مشخص نیست که این شکل هیولا مانند غبار روی عدسی دوربین است و یا انعکاس یک سایه بزرگ در آسمان، اما در هر حال این شکل شباهت فراوانی به «هیولای دود» در سریال تلویزیونی « لاست» یا «گمشده» دارد.

پرواز ۸۱۵ سریال «لاست»: در سریال تلویزیونی «لاست»، هواپیمایی به شماره ۸۱۵ هنگام پرواز بر فراز اقیانوس آرام، در یک مکان نامعلوم سقوط می‌کند و عده‌ای در اثر این سقوط جان سالم به در می‌برند. تصویری که توسط «گوگل ارث» به ثبت رسیده اگرچه بر فراز اقیانوس اطلس گرفته شده است، اما یادآور سریال «لاست» است. تصویر این هواپیمای در آب‌های اقیانوس اطلس و در نزدیکی نیویورک در سال ۲۰۱۰ به ثبت رسید، اما پس از به روز شدن تصویر این منطقه توسط گوگل، این شکل دیگر مشاهده نمی شود.

موجودات آسمانی: این شکل عجیب و نامفهوم توسط دوربین‌های گوگل، بر فراز یک دریاچه به نام « کوارتن» در کشور سوئیس گرفته شده است و تا حدی شبیه به دو پیکری است که شانه به شانه یکدیگر ایستاده‌اند.

عیسی مسیح در دشت: برخی مدعی‌اند که چهره عیسی مسیح را در چیزهای مختلفی دیده‌اند؛ از شکلات کیت کت و شیشه های مربا گرفته تا پوست سبزیجات و شکل صیفی‌جاتی نظیر گوجه فرنگی و بادمجان. این تصویر نیز از فراز دشتی واقع در مجارستان توسط دوربین‌های گوگل به ثبت رسیده است و بسیاری تأکید دارند که این تصویر نیز، چهره عیسی مسیح است. این تصویر در جریان به روز شدن عکس‌های گوگل تغییر کرده است و در تصاویر جدید از این منطقه، دیگر این شکل دیده نمی‌شود.
XS
SM
MD
LG