لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۴

خداحافظی ستاره پابرهنه


سزاریا اِوُرا
سزاریا اِوُرا
فیلم جدایی نادر از سیمین که تا کنون جوایز معتبری را از جشنواره‌های مختلف دریافت کرده است، این هفته نیز جایزه بخش «نگاه دیگر» جشنواره فیلم سن سباستین را از آن خود کرد.

در جشنواره فیلم سن سباستین علاوه بر این فیلم، اسپانیایی «گام‌های مضاعف» به عنوان بهترین فیلم، جایزه اصلی جشنواره را دریافت کرد و فیلم فرانسوی «اسکای لب» نیز جایزه ویژه هیئت داوران را به خود اختصاص داد.

جشنواره فیلم سن سباستین، مارک تواین، سزاریا اِوُرا
please wait

No media source currently available

0:00 0:10:46 0:00
لینک مستقیم


این هفته همچنین کتابخانه‌ای در ماساچوست که از سال ۱۹۰۶ از قرار گرفتن کتاب «دفترچه خاطرات حوا»ی مارک تواین در آرشیو این کتابخانه خودداری کرده بود، بالاخره این ممنوعیت را از میان برداشت.

در چند ماه اخیر این نخستین بار نیست که مارک‌تواین خبرساز می‌شود. پیش از این نیز خبر کشمکش پیرامون حذف لغت «کاکا سیاه» از کتاب مشهور «ماجراهای هاکلبری فین» در پایگاه‌های خبری مختلف منتشر شده بود. به همین بهانه سری زده‌ایم به مارک تواین و دو اثر جنجال‌برانگیزش.

در پادهنگ این هفته همچنین یادی کرده‌ایم از سِزاریا اِوُرا، خواننده به نام اهل کیپ ورد که به تازگی و در سن ۷۰ سالگی، به دلیل مشکلات جسمانی، با اعلام بازنشستگی، برای همیشه از صحنه موسیقی خداحافظی کرد.
XS
SM
MD
LG