لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۱

خاموشی یک صدای جنجالی


ایمی واینهاوس
ایمی واینهاوس
پیش از هر چیز این توضیح لازم است که این هفته سالمرگ احمد شاملو، شاعر نامدار ایرانی را پشت سر گذاشتیم. همچنین لوسین فروید، نقاش مشهور بریتانیایی نیز چند روز پیش از دنیا رفت.

این اخبار در زمره مهم‌ترین اخبار فرهنگی و هنری هفته هستند و رادیو فردا در مورد هر دو هنرمند گزارش‌های خوب و کاملی ارائه کرده است.

به همین دلیل برای خودداری از دوباره کاری، در پادهنگ این هفته به این دو مورد اشاره‌ای نشده و شما می‌توانید برای شنیدن و خواندن گزارش‌های رادیو فردا به لینک‌های مربوطه در سمت چپ صفحه مراجعه کنید.

ایمی واینهاوس، جایزه ادبی من بوکر، مایکل کاکویانیس
please wait

No media source currently available

0:00 0:10:55 0:00
لینک مستقیم


این هفته ایمی واینهاوس، خواننده و ترانه‌سرای مشهور بریتانیایی در سن ۲۷ سالگی از دنیا رفت.

ایمی واینهاوس در دوران فعالیت هنری نه چندان طولانی خود به یکی چهره تأثیر گذار بدل شده بود.

با این‌حال زندگی شخصی خانم واینهاوس همواره با تلاطم همراه بود، اگرچه گاه همین دردسرهای شخصی خمیرمایه‌ای بودند برای ترانه‌های او:



ایمی واینهاوس با مرگش در سن ۲۷ سالگی به گروه هنرمندان به نامی پیوست که همگی در ۲۷ سالگی از دنیا رفتند؛ از جیمی هندریکس و کرت کوبین گرفته تا جیم موریسون و جنیس جپلین.

این هفته علاوه بر این فهرست ابتدایی جایزه ادبی من بوکر، از معتبرترین جوایز ادبی جهان نیز معرفی شدند.

نامزدهای اولیه بوکر ۱۳ نویسنده هستند که در این میان چهار تن از نویسندگان با نخستین رمان خود موفق شده‌اند به این فهرست راه یابند.

یکی از این چهار نویسنده، استیون کِلمان است که نویسندگی را از سال ۲۰۰۵ آغاز کرده و تا پیش از آن شغل‌های متفاوتی نظیر انبارداری و مددکاری را تجربه کرده‌بود.

همچنین این هفته، مایکل کاکویانیس، خالق زوربای یونانی نیز در سن ۸۹ سالگی از دنیا رفت.

رقص مشهور آنتونی کوئین در فیلم زوربا:


کاکویانیس در دوران فعالیت هنری خود ۱۵ فیلم ساخت که مشهورترین آن زوربای یونانی، برگرفته از رمانی به همین نام از نیکوس کازانتزاکیس بود. این فیلم سه جایزه اسکار را نصیب خود کرد.

آنتونی کوئین و آلن بیتس در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند که در دوبله فارسی آن چنگیز جلیلوند به جای آنتونی کوئین و منوچهر والی‌زاده به جای آلن بیتس صحبت می‌کند.
XS
SM
MD
LG