لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۱

اشک‌های همینگوی برای گربه‌ای که کشت


ارنست میلر همینگوی
ارنست میلر همینگوی
در عین حال موزه جان اف کندی آمریکا به تازگی ۱۵ نامه نوشته شده توسط ارنست همینگوی را در معرض نمایش گذاشته است که در این نامه‌ها اثری از لحن تند و تیز و خشن همینگوی دیده نمی‌شود.

در یکی از این نامه‌ها برنده نوبل ادبیات از غصه‌ای که به خاطر مرگ گربه‌‌اش متحمل شده و از اشک‌هایی که برای گربه‌ا‌ش ریخته، نوشته است.



نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فبیوفست جمهوری چک در هفته‌ای که گذشت به پایان رسید و طبق روال معمول نام ایران نیز در این جشنواره به چشم می‌خورد.

در فبیوفست امسال دو فیلم «شرایط» از مریم کشاورز و «سه و نیم» ساخته نقی نعمتی به نمایش در آمد.



فیلم «شرایط» که در بیروت فیلمبرداری شده است، زندگی دو دختر همجنسگرا در ایران را به تصویر می‌کشد.

در این فیلم ۱۰۷ دقیقه‌ای که در جشنواره‌های بین‌المللی مختلف به نمایش در آمده است، سارا کاظمی و نیکول بوشهری نقش آفرینی کرده‌اند.



جایزه اصلی این جشنواره اما به فیلم فنلاندی «فرزند خوب» رسید، فیلمی که به گفته کارگردان آن، تسایدا بره‌روت، رابطه ناسالم مادر و فرزندی را به تصویر می‌کشد.



همچنین یک داستان کوتاه کِرت وانه گت، نویسنده نام‌آشنای آمریکایی و خالق رمان مشهور سلاخ‌خانه شماره پنج، دو هفته پیش برای نخستین بار در فضای مجازی منتشر و بسیار هم مورد استقبال واقع شد.

در هفته‌ای که گذشت به علاوه دوریس دی، خواننده و بازیگر مشهور هالیوود ۸۸ ساله شد. به این بهانه کارنامه هنری این هنرمند و خواننده ترانه به یاد ماندنی «کِی سِرا سِرا» را به اجمال از نظر گذرانده‌یم.



دوریس دی که در حال حاضر در مونتری کالیفرنیا زندگی می‌کند، سال ۲۰۱۱ و پس از بیش از چهار دهه وقفه، آلبوم موسیقی جدیدی را روانه بازار کرد.
XS
SM
MD
LG