لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۴

کارنامه هنری سه سینماگر بازداشت شده در پادهنگ رادیو فردا


پگاه آهنگرانی در صحنه‌ای از فیلم آتش سبز
پگاه آهنگرانی در صحنه‌ای از فیلم آتش سبز
این هفته خبر بازداشت سه تن از هنرمندان عرصه سینمای ایران منتشر شد؛ پگاه آهنگرانی، مهناز محمدی و مرضیه وفا مهر. اگرچه این خبر، در زمره اخبار هنری نیست، اما نمی‌شد از آن گذشت و به همین بهانه نگاهی انداختیم به کارنامه هنری این سه هنرمند.

پگاه آهنگرانی ۲۷ ساله که نقش‌آفرینی‌اش در فیلم‌های «دختری با کفش‌های کتانی» و «زندان زنان» تحسین بسیاری را برانگیخت، به تازگی مستندی ساخته با نام «ده‌نمکی‌ها»؛ مستندی که در مورد مسعود ده‌نمکی و سری فیلم‌های «اخراجی‌ها» است.

مستند «زنان بدون سایه» ساخته مهناز محمدی است. این مستند که جوایز متعددی را در خارج از ایران دریافت کرده، در مورد زندگی روزمره زنانی است که از معلولیت ذهنی رنج می‌برند؛ از خشم و حسادت میان آن‌ها گرفته تا شوخی و خنده و دلبستگی و انتظار.

و اما مرضیه وفامهر، بازیگر و فیلم‌ساز نیز دیگر هنرمندی است که در پادهنگ این هفته به او اشاره شده است. خانم وفا‌مهر، که ساخت مستند «مطرود»، در مورد شهرنوش پارسی‌پور، را در کارنامه خود دارد، سال ۲۰۰۸ در فیلمی بازی کرد که اگرچه در ایران به نمایش در نیامد اما در جشنواره‌های خارجی متعددی به روی پرده رفت؛ «تهران من، حراج».

پگاه آهنگرانی، مهناز محمدی و مرضیه وفامهر
please wait

No media source currently available

0:00 0:10:58 0:00
لینک مستقیم


به طور حتم نظرات و ایده‌های شما به هرچه بهتر شدن این برنامه کمک خواهد کرد:

webmaster@radiofarda.com
XS
SM
MD
LG