لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۲

درگذشت خالق ترانه‌های «گربه‌های اشرافی» و «مری پاپینز»


تصویری از گربه‌های اشرافی
تصویری از گربه‌های اشرافی
رابرت شرمن که به همراه برادرش ریچارد شرمن ترانه‌های به یاد ماندنی بسیاری را برای محصولات والت‌ دیزنی تهیه کرده بود، روز دوشنبه در ۸۶ سالگی در لندن از دنیا رفت.

آقای شرمن سال ۱۹۲۵ در خانواده‌ای یهودی‌تبار در نیویورک به دنیا آمد. مادرش بازیگر و پدرش ترانه‌سرایی بنام بود و به همین دلیل برادران شرمن از ابتدا با موسیقی آشنایی داشتند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:09:46 0:00
لینک مستقیم


اواخر دهه پنجاه میلادی، پس از این‌ که والت‌ دیزنی یکی از ترانه‌های این دو برادر را شنید به آنها پیشنهاد همکاری داد و از همان زمان همکاری برادران شرمن و کمپانی دیزنی آغاز شد.

از جمله اولین کارهای برادران شرمن برای کمپانی دیزنی، تنظیم چندین ترانه برای فیلم مری پاپینز بود، فیلمی که سال ۱۹۶۴ نامزد ۱۳ جایزه اسکار شد و از این میان ۵ جایزه را از آن خودش کرد که در این میان رابرت و ریچارد شرمن جوایز بهترین موسیقی اوریژینال و بهترین موسیقی متن را دریافت کردند.



تهیه ترانه‌هایی برای کارتون‌های «کتاب جنگل» و «گربه‌های اشرافی» هم از جمله فعالیت‌های برادران شرمن به شمار می‌رود.



«تخم‌های آفتاب‌گردان» اثر هنری آی وِی‌وِی در موزه تیت لندن ماندگار شد

موزه تیت لندن به تازگی اثر هنری خلق شده توسط «آی وِی‌وِی» (Ai Weiwei)، هنرمند سرشناس چینی، را خریداری کرد.

این اثر هنری که «تخم‌های آفتاب‌گردان» نام دارد، یک چیدمان هنری عظیم است که ماه‌ها در موزه تیت به نمایش درآمده بود.

آی وی‌وی و اثر هنری «تخم‌های آفتابگردان»
آی وی‌وی و اثر هنری «تخم‌های آفتابگردان»
در این نمایشگاه، ۱۰ تن تخم آفتاب‌گردان از جنس چینی، که توسط صنعتگران کشور چین ساخته شده، در یک سالن بزرگ به نمایش در آمده بود.

حال موزه تیت حدود ۸ میلیون تخم آفتاب‌گردان این مجموعه را خریداری کرده و به صورت یک چیدمان کوچک در بخشی از موزه به نمایش گذاشته است.

آی وی‌وی ۵۴ ساله، هنرمند و فعال سیاسی است که به طور علنی وضعیت دموکراسی و حقوق بشر در چین را به نقد می‌کشد.

وی تاکنون یک بار در سال ۲۰۱۰ از سوی مقام‌های چین در حصر خانگی قرار گرفت و سال ۲۰۱۱ نیز به مدت بیش از دو ماه را در حبس گذراند.

مجله معتبر هنری «آرت ریویو»، چاپ لندن، آی وی‌وی را به عنوان تأثیرگذارترین فرد دنیای هنر در سال ۲۰۱۱ معرفی کرده است.

«ماپت شو» برای دومین بار به روی پرده سینما می‌رود

کمدی تلویزیونی «ماپت شو» که سال‌ها از شبکه‌های تلویزیونی مختلف جهان پخش می‌شود، امسال بر روی پرده سینما رفت و حال کارگردان این فیلم تصمیم دارد قسمت دوم این فیلم سینمایی رو بسازد.

جیمز بوبین، کارگردان بریتانیایی که خود از طرفداران ماپت شو بود، سال ۲۰۱۱ فیلم سینمایی ۱۰۳ دقیقه‌ای «ماپتس» رو ساخت که این فیلم مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.

فیلم «ماپتس» که در اسکار امسال با انیمیشن ریو بر سر دریافت جایزه بهترین ترانه رقابت می‌کرد، موفق شد جایزه اسکار را دریافت کند.



ماپت شو سال ۱۹۶۹ در تلویزیون به نمایش در آمد. این محصول مشترک آمریکا و انگلیس تا سال ۱۹۸۱ به صورت مجموعه ۳۰ دقیقه‌ای تلویزیونی به نمایش در می‌آمد و بسیار محبوب بود.

این شوی محبوب تلویزیونی در سال‌هایی که از تلویزیون پخش می‌شد، ۲۱ بار نامزد دریافت جایزه امی مختص برنامه‌های تلویزیونی نیمه‌شب شد و چهار بار این جایزه را به خانه برد.



ماپت شو همچنین ۱۱ بار برای دریافت جوایز بفتای انگلیس نامزد شد که در این میان موفق شد ۲ بار این جایزه را از آن خود کند.
XS
SM
MD
LG