لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۱

دادگاه «اختلاس»؛ تشکیل پرونده برای رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی


یکی از متهمان زن پرونده فساد مالی سه هزار میلیارد تومانی- سوم اردیبهشت ۱۳۹۱
یکی از متهمان زن پرونده فساد مالی سه هزار میلیارد تومانی- سوم اردیبهشت ۱۳۹۱
در هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده چهار زن متهم در فساد مالی سه هزار میلیارد تومانی، نماینده دادستان ضمن اعلام تشکیل پرونده برای رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی، گروه آریا را به دلیل حضور زنان در آن به حکومت قذافی تشبیه کرد.

این سخنان اشاره ای است به محافظان زن معمر قذافی، خاکم سابق لیبی.

به گزارش خبرگزاری مهر در جریان جلسه دادگاه که صبح یکشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شد، مهدی فراهانی، نماینده دادستان تهران اعلام کرد که برای این فساد مالی «۱۵۰ پرونده» باز شده است و تأکید کرد که در این میان میان می‌توان به تشکیل پرونده برای «ک. ز، رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی» به اتهام ارائه و دریافت رشوه اشاره کرد.

دادگاه روز یکشنبه به منظور رسیدگی به اتهام چهار تن از زنان متهم در این پرونده تشکیل شد که به گفته مهر عبارت بودند از خزانه‌دار، کارمند حسابداری، کارپرداز و منشی شرکت امیر منصور آریا.

در این جلسه خزانه‌دار گروه آریا به «شرکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور، مشارکت در جعل و کلاهبرداری و معاونت در پولشویی» متهم شد، اتهاماتی که از طرف متهم رد شدند.

این متهم که به گفته دادگاه پیشتر در اعترافات خود گفته بود که به یکی از مدیران بانک پاسارگاد ولیعصر «۶۰ میلیون» تومان عیدی پرداخت کرده، در این جلسه دادگاه به نقل و انتقال پول با کیف در این شرکت اشاره کرد و گفت: «آقای خسروی (مدیر شرکت) به من می‌گفت دویست میلیون ایران چک داخل کیف‌ها بگذارم که گاهی هم ارز و دلار بود و تا پانصد میلیون می‌رسید که حدود ۳۰ کیف شد.»

وی همچنین گفت که در شرکت آریا روال عادی این بود که به خاطر «تسریع» کار برخی مدیران به جای مدیران دیگر امضا می‌کردند.

در این جلسه حسابدار شرکت آریا نیز که نماینده دادستان از وی به عنوان «چشم چپ» مه‌آفرید امیرخسروی یاد کرده است، اعلام کرد که اشتباه کرده است و در حالی که می‌گریست، گفت: «من عفو می‌خواهم. من اطلاعی از تخلفات نداشتم.»

کارپرداز شرکت آریا نیز در این دادگاه به اتهاماتی نظیر «پولشویی و اخلال در نظام اقتصادی» متهم شد که وی نیز اتهامات خود را رد کرد.

وی در این جلسه گفت: «آقای قاضی من شش ماه بیشتر کار نکرده بودم که روزنامه‌ها نوشتند آقای خسروی کارآفرین ملی و قهرمان کشور است. من فکر نمی‌کردم این‌ها مجرم باشند.»

چهارمین متهم این پرونده که به گفته وکیلش به دلیل مسائل پزشکی نتوانسته بود از کیش به تهران بیاید، منشی شرکت آریا بود که وکیلش از او در برابر اتهامات «جعل اسناد، اخلال در نظام اقتصادی و پولشویی» دفاع کرد.

وکیل این متهم اتهامات مطرح شده علیه موکلش را رد و تأکید کرد که او تنها مسئول دریافت و تحویل بسته‌ها از فرودگاه بوده است.

در این جلسه نماینده دادستان، اتهامات این چهار متهم را «محرز» دانست و گفت: «البته آقای خسروی کارمندان خانم بسیاری داشتند و ۵۰ درصد کارکنان خانم بودند مانند حکومت قذافی، چون خانم‌ها به مدیران خود خیانت نمی‌کنند.»

پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی مربوط به فعالیت‌های اقتصادی «گروه امیر منصور آریا» است که متهم شده است با استفاده از نفوذ خود و همکاری برخی افراد از جمله مقام‌های دولتی و نمایندگان مجلس اقدام به باز کردن اعتبارنامه‌های بازرگانی (ال‌سی‌های) جعلی و دریافت وام‌های کلان بانکی کرده‌است.

هفتمین جلسه رسیدگی به این پرونده روز یکشنبه ساعت ۱۳:۴۵ دقیقه به اتهام رسید و قرار بر این است جلسه بعدی دادگاه هفته آینده برگزار شود.
XS
SM
MD
LG