لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۸

شیث رضایی برای سومین بار از پرسپولیس اخراج شد


شیث رضایی
شیث رضایی
شیث رضایی مدافع تیم فوتبال پرسپولیس که در دوران سرمربیگری افشین قطبی و علی دایی نیز از این تیم اخراج شده بود، حکم اخراج خود را برای سومین بار دریافت کرد.

مدیرعامل پرسپولیس با تایید حکم اخراج رضایی، از جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی او خبر داده است و این در حالی است که محمد نصرتی نیز ۲۵۰ میلیون تومان جریمه و تا نیم فصل (برای پنج بازی) از باشگاه اخراج شده است.

در بازی هفتم آبان‌ماه میان دو تیم پرسپولیس و داماش گیلان که با برتری تیم پرسپولیس پایان یافت، این دو بازیکن پرسپولیس هنگام شادمانی در لحظات پس از به ثمر رساندن گل، مرتکب حرکاتی شدند که با واکنش منفی رسانه‌ها روبه‌رو شد.

حکم اخیر باشگاه پرسپولیس در قبال تخلفات شیث رضایی و محمد نصرتی در جریان مسابقه با داماش گیلان از هفته دوازدهم لیگ بر‌تر فوتبال ایران، سومین تصمیمی است که کمیته انضباطی پرسپولیس برای رضایی و نصرتی گرفته است.

در نخستین تصمیم محمود سالارکیا، رییس کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس، اصل ماجرا را انکار کرد و گفت: «با توجه به بررسی‌های انجام شده، این موضوع صحت نداشته و عده‌ای می‌خواهند برای پرسپولیس حاشیه سازی کنند.»

جمشید زارع، قائم مقام تازه منصوب شده باشگاه نیز گفت: «به هر حال ممکن است هر کسی در یک لحظه خون به مغزش نرسد و گناه کند، یا حتی مرتکب قتل شود.»

اما بازتاب منفی گسترده اتفاقات آن مسابقه باعث شد این باشگاه، شیث رضایی را دو جلسه و محمد نصرتی را نیز تا اطلاع ثانوی محروم کند. هر دو بازیکن نیز به کسر ۱۵ درصد مبلغ قرارداد محکوم شدند.

نکته مبهم اما سومین تصمیم، یعنی جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی شیث رضایی است.

بازیکنی که از باشگاه اخراج می‌شود، جریمه مالی برای او بی‌معناست. فدراسیون فوتبال می‌تواند او را جریمه مالی کند اما باشگاهی که خواستار قطع همکاری با یک بازیکن می‌شود، نمی‌تواند افزون بر دستمزد آن بازیکن، جریمه‌ای برایش درنظر بگیرد.

همچنین به رغم حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران مبنی بر جلوگیری از ورود شیث رضایی و محمد نصرتی به کلیه اماکن ورزشی، باشگاه پرسپولیس اعلام کرده بود که رضایی روز جمعه در محل تمرین پرسپولیس حاضر شده است.

سریال اخراج‌های شیث

شیث رضایی حالا برای بار سوم از پرسپولیس اخراج شده. این‌بار برخلاف گذشته که وساطت مدیرعامل و بخشش سرمربی، منجر به بازگشت او می‌شد، حالا امضای مدیرعامل پرسپولیس نیز پای اخراج او درج شده است.

بهترین دوران فوتبالی شیث در زمان سرمربیگری مصطفی دنیزلی در پرسپولیس و حضور رنه سیموئز و در راس تیم ملی امید ایران رقم خورد. او در بازی‌های آسیایی دوحه با تیم امید ایران روی سکوی سوم ایستاد، در ترکیب تیم ب ایران به میدان رفت و سپس چند بار هم لباس تیم ملی ایران را پوشید.

اما زمانی که افشین قطبی سرمربی پرسپولیس شد، فقط ۴هفته از لیگ گذشته بود که حاشیه‌ها آغاز شد.

پرسپولیس در تهران میزبان پگاه بود. شب مسابقه، شیث یکی از بازیکنانی بود که در جلسه‌ای با حبیب کاشانی از دشواری‌های کار با افشین قطبی صحبت کردند. او اعتقاد داشت قطبی مربی خوبی نیست و باید اخراجش کرد.

دو هفته بعد در بازی فجرسپاسی، وقتی قطبی او را بیرون کشید، در مصاحبه تلویزیونی مشکلاتش با افشین قطبی را رسانه‌ای کرد. با این جرقه او به مرور به حاشیه رفت و تبدیل به سمبل مخالفت بازیکنان علیه مربی شد.

با شدت گرفتن حاشیه سازی‌ها، او در چهار بازی مانده به آخر فصل از تیم اخراج شد و در ‌‌نهایت هم این تیم به قهرمانی لیگ رسید.

رضایی با ابقای افشین قطبی از پرسپولیس رفت، اما با خروج ناگهانی قطبی از پرسپولیس، او دوباره پای میز قرارداد رفت و بازوبند را هم به بازو بست.

شیث در دوره کوتاه سرمربیگری زلاتکو کرانچار هم مشکلاتی با او داشت، اما این مسائل در مقایسه با اتفاقات زمان علی دایی، ناچیز بودند.

دایی و شیث رضایی تاکید کردند که مسائل و اختلافات دوران بازیگریشان ربطی به رابطه سرمربی و بازیکن ندارد. با این‌حال مدتی بعد، دایی این بازیکن را در اختیار باشگاه گذاشت. شیث از پرسپولیس رفت و مجدداً در‌‌ همان دوران دایی به این تیم بازگشت و سپس باز هم از این تیم جدا شد.

با جدایی دایی از پرسپولیس، شیث رضایی دوباره به پرسپولیس بازگشت تا با حمید استیلی همکاری کند. او پس از بازی پرسپولیس و داماش گیلان، در بطن ماجرایی قرار گرفت که مهم‌ترین خبر حاشیه‌ای فوتبال ایران و حتی بسیاری از رسانه‌های معتبر فوتبالی در جهان شد.

بخش فارسی سایت گل با اشاره به بیانیه بازیکنان تیم ملی ایران در حمایت از نصرتی، نوشته شده است که نصرتی حالا حمایت گسترده ورزشکاران سر‌شناس را پشت خود می‌بیند اما شیث بنا بر سوابق قبلی؛ «حتی گربه‌ای به نفعش عطسه نمی‌‌کند.»

بیانیه بازیکنان تیم ملی ایران در حمایت از نصرتی

جمعی از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش ایران با یادآوری اینکه نصرتی پیش از این سوء سابقه‌ای در رفتار خود نداشته است، خواستار بخشش او شده‌اند.

آن‌ها با ارسال نامه‌ای به علی کفاشیان درخواست عفو محمد نصرتی را مطرح کرده‌اند.

در بخشی از این نامه آمده است: «تقاضا داریم ضمن صدور جریمه‌ای متناسب، فرصتی به او برای جبران مافات داده شود و چنانچه محرومیتی پیش‌بینی شد، به صورت تعلیقی در نظر گرفته شود.»

بین امضا کنندگان این نامه نام امیر قلعه‌نویی، ‌ حمید سوریان، هادی ساعی، پژمان درستکار و محسن کاوه به چشم می‌خورد.

بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی فوتبال ایران نیز که خود را آماده بازی‌های برگشت با بحرین و اندونزی می‌کنند، با انتشار بیانیه‌ای درباره محمد نصرتی، سوگند یاد کردند که در جریان اتفاقات بازی پرسپولیس و داماش، تعمدی در کار او نبوده است.

این بیانیه در سایت فدراسیون فوتبال ایران نیز منتشر شده است. این بازیکنان نوشته‌اند که هدفشان محکوم کردن «حرکات ناشایستی است که می‌تواند به فرهنگ و آبروی فوتبال که ما بازیکنان تیم ملی نیز جزیی از آن هستیم، آسیب جدی برساند.»

این بازیکنان با یادآوری گلزنی محمد نصرتی برای صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۰۶ نوشته‌اند: «نصرتی حتی در محافل خصوصی و به هنگام شوخی‌های خودمانی نیز مرتکب حرکات خارج از عرف نمی‌شود.»
XS
SM
MD
LG