لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۶

دادستان شیراز از حبس افراد مرتبط با بنیاد «تولد برای آزادی» خبر داد


رون آراد، کمک خلبان اسرائیلی که به نوشته بنیاد «تولد برای آزادی» از زمان مفقود شدنش در اختیار نیروهای تحت حمایت ایران است.
رون آراد، کمک خلبان اسرائیلی که به نوشته بنیاد «تولد برای آزادی» از زمان مفقود شدنش در اختیار نیروهای تحت حمایت ایران است.
دادستان شیراز روز سه شنبه ضمن هشدار در مورد همکاری با بنیاد اسرائیلی «تولد برای آزادی» یا به گفته برخی از مقامات جمهوری اسلامی «رون آراد»، اعلام کرد تعدادی از افرادی که با این بنیاد همکاری کرده‌اند به ۹ ماه تا ۶ سال حبس محکوم شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، جابر بانشی، داستان عمومی و انقلاب اسلامی شیراز همچنین از شناسایی «تعدادی از شهروندان» که به گفته وی با این بنیاد همکاری می کنند خبر داده است ولی خواستار آن شده که خود آنها با معرفی شان به مراجع قضایی، از «رافت اسلامی» برخوردار شوند.

مقامات جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده اند که بنیاد «تولد برای آزادی» با هدف استخدام «جاسوس» در ایران تاسیس شده است.

پیشتر وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران نیز از افرادی که با این بنیاد ارتباط برقرار کرده‌اند خواسته بود تا خود را به وزارت اطلاعات معرفی کنند.

به نوشته وبسایت رسمی بنیاد «تولد برای آزادی» (Born to Freedom)، این بنیاد در جستجوی سربازان مفقود شده اسرائیلی از جمله رون آراد است که در ازای دریافت اطلاعات در مورد هر کدام از سربازان مورد نظر، مبلغ ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

این بنیاد نوشته است: رون‌ آراد، کمک خلبان اسرائیلی است که در سال ۱۹۸۶ در لبنان مفقود شده و «تولد برای آزادی» معتقد است که وی در ایران یا لبنان و در اختیار نیروهای تحت حمایت ایران است.

دادستان شیراز روز سه شنبه هدف این بنیاد را «جذب افراد مستعد و توانمند برای جاسوسی» به نفع‌ اسرائیل دانست.

وی همچنین ضمن هشدار نسبت به برقراری هرگونه تماس با شماره تلفن‌های اعلام شده از سوی این بنیاد گفت: در حال حاضر «تعدادی از شهروندان با هدف مسائل مالی و جذب جایزه با این بنیاد تماس گرفته‌اند و در همین زمینه تعدادی پرونده به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق جاسوسی» برای اسرائیل در دادگاه‌های انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

این مقام قضایی شیراز اشاره ای به جزئیات هویت این افراد نکرده و اطلاعات بیشتری درباره دستگیری ها نداده است.
XS
SM
MD
LG