لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۸

احمدی‌نژاد: آرزو دارم بیت‌المال به طور مساوی تقسیم شود؛ نمی‌گذارند


رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنانش که در هفته‌های اخیر خبرساز و مناقشه‌برانگیز شده، گفته است: «آرزو دارم بیت‌المال به طور مساوی در بین همه آحاد ملت تقسیم شود، اما می‌بینید که نمی‌گذارند».

محمود احمدی‌نژاد روز شنبه ۷ اردیبهشت در مراسم تقدیر از کارگران و واحدهای کارگری نمونه ایران گفت: «وقتی می‌خواهیم دو زار پول به جیب مردم برود، همه مسائل تاریخی از زمان حضرت آدم تا کنون را می‌آورند و در کنار دشمنی‌های غرب شرایطی به وجود می‌آید که کارها خراب می‌شود.»

او همچنین در پاسخ به یکی از کارگران که خواستار اجرایی‌شدن «تخفیف ۲۵۰۰ میلیارد از سوی مجلس برای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان» شد، مسئولیت آن را به دوش مجلس انداخته و گفته است: «نوشتن کاری ندارد و اگر چنین است من می‌نویسم ۳ هزار میلیارد بدهند اما باید شرایط اجرا فراهم شود و من نمی‌خواهم شعار بدهم.»

در هفته‌های اخیر محمود احمدی‌نژاد بارها بر لزوم حضور «همه سلایق» در انتخابات ریاست جمهوری تاکید داشته و به این ترتیب موضع خود را برای شورای نگهبان مشخص کرده است که صلاحیت نامزدهای انتخابات را بررسی می‌کند.

گفته می‌شود آقای احمدی‌نژاد در این انتخابات از نامزدی اسفندیار رحیم‌مشایی حمایت می‌کند، رییس دفتر پیشین و از نزدیک‌ترین یاران او که حامیان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی از آن به عنوان سردمدار «جریان انحرافی» نام می‌برند و همین نیز احتمال ردصلاحیتش را شدت می‌بخشد.

محمود احمدی‌نژاد در ادامه سخنان امروز خود گفته است، همان‌طور که برخی می‌خواهند، گلوگاه اقتصاد را در دست بگیرند، برخی نیز تلاش می‌کنند گلوگاه سیاست را در اختیار خود داشته باشند.

او افزود: «نمی‌دانم این‌ها از کجا آمدند که خود را اصل نظام و انقلاب می‌دانند و می‌گویند رهبری متعلق به ماست در حالی که رهبری متعلق به ۷۵ میلیون ملت ایران است و همه، عاشق ایران، نظام و رهبری‌اند.»

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که محافظه‌کاران نزدیک به آیت‌الله خامنه‌ای، می‌گویند محمود احمدی‌نژاد از رهبر جمهوری اسلامی فاصله گرفته‌است. شدت اختلافات تا حدی است که بسیاری از حامیان سرسخت آقای احمدی‌نژاد، اکنون به منتقدان جدی او تبدیل شده‌اند و او را به «تشویش اذهان عمومی»، «بی‌صداقتی»، «ترسویی» و روابط با «مفسدان اقتصادی» متهم می‌کنند.

در همین حال اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران، به صورت تلویحی اتهام دیگری را متوجه محمود احمدی‌نژاد ساخته که آن همراهی با «خط دشمن» است.

آقای احمدی‌مقدم بدون آن‌که اشاره‌ای به نام خاصی داشته باشد، گفته است: «برخی سخنان شبهه‌افکنی را مطرح می‌کنند، مبنی بر این‌که دیگران برای مردم تصمیم می‌گیرند. این‌‌ همان خطی است که دشمن دنبال می‌کند.»

در ماه‌های اخیر و با نزدیک شدن به یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران، بسیاری از اصولگرایانی که پیش از این حامی محمود احمدی‌نژاد بوده‌اند، اکنون به منتقدان او تبدیل شده‌اند.

از جمله یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان گفته است که در سفر اخیر محمود احمدی‌نژاد به این شهر به استقبال او نرفته است چون این سفرهای رئیس جمهوری اسلامی ایران را «تبلیغاتی» و معطوف به انتخابات ریاست جمهوری ایران می‌داند.

امام جمعه اصفهان، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در این استان نیز هست و شرکت‌نکردن او در مراسم استقبال از رئیس‌جمهوری، بی‌سابقه بوده است.

آقای طباطبایی‌نژاد همچنین از اجرانشدن طرح‌های نیمه‌کاره در استان اصفهان که از جمله در سفرهای قبلی محمود احمدی‌نژاد اعلام شده بودند انتقاد کرده است.
XS
SM
MD
LG