لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۱

احمدی‌نژاد: سنگ‌اندازان را سر جای خود نشاندن کاری ندارد‬


محمود احمدی‌نژاد در دیدار با گروهی از فعالان حوزه صنعت و تجارت ایران بر مدیریت واحد در کشور تاکید کرده و گفته است: «هر جا کاری دست خود دولت بود و دولت در آن نقش داشت، موفق شده است.»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه ۲۴ فروردین، گفته است: «کسان ‌که می‌خواهند سنگ‌اندازی کنند، به خدا عددی نیستند، اما آدم به خاطر مصالح کشور مراعات می‌کند و الا این‌ها را سر جای خود نشاندن کاری ندارد.»

آقای احمدی‌نژاد در دیدار با گروهی از فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت کشور، این کسانی که «سنگ‌اندازی می‌کنند» را «یک مشت آدم‌های جاهل و بعضاً مغرض» خواند که در سال آخر دولت، آن را تحت فشار قرار می‌دهد.

او گفته است: «آخر این چه نفعی برای ملت دارد؟... چه کسی این قانون را به مغز علیل‌ شما نازل کرده است؟»

اتفاق «بزرگ» رخ می دهد

محمود احمدی‌نژاد همچنین به انتخابات ریاست جمهوری در ۲۴ خرداد ماه اشاره کرده و گفته است: «ان‌شاء الله امسال یک اتفاق بزرگ رخ می‌دهد و یک انتخابات عظیم و باشکوه برگزار می‌شود که طی آن انرژی گسترده‌ای آزاد خواهد شد و همه چیز به نفع ملت ایران عوض می‌شود.»

به گفته رئیس دولت‌های نهم و دهم در فاصله سال‌های ۸۴ تا ۹۲، «هر جا کاری دست خود دولت بود، دولت در آن موفق شده است.»

او در این باره پرونده هسته‌ای ایران را مثال زده و گفته است در این پرونده «هرجا که دولت نقش داشت، در این بحث موفق بوده‌ایم، اما هر جا ۴ تا صاحب‌کار پیدا شد کار مشکل داشت.»

این اظهارات محمود احمدی‌نژاد در حالی مطرح شده است که با نزدیک‌شدن به زمان برگزاری انتخابات، نامزدهای احتمالی اصول‌گرایان از جمله علی اکبر ولایتی و محمدباقر قالیباف از سیاست خارجی دولت انتقاد کرده‌اند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفته است: «ادارهٔ کشور یک امر واحد است و قانون اساسی هم همین را گفته. رئیس جمهور، رئیس قوه مجریه است به استثنای مواردی که در اختیار مقام معظم رهبری است؛ والسلام».

او از وضعیت فعلی صنعت و تجارت در ایران ابراز خشنودی کرده و گفته است: «کشور در مسیر پیشرفت در زمینه‌های مختلف روی ریل خوبی حرکت می‌کند.»

به گفته رئیس جمهوری ایران «دشمنان ما به دنبال بهانه هستند و پیشرفت ما را مستقیماً در نظر گرفته‌اند.»

او همچنین گفته است: «برخی فکر می‌کنند این موضوع با گفت‌و‌گو حل می‌شود، اما با چه شرایطی باید گفت‌و‌گو کرد؟ اصل مساله این است که عده‌ای در دنیا پیشرفت ایران را نقطه مقابل خود می‌دانند و شما دلایلش را بهتر می‌‌دانید.»

در ماه‌های گذشته و بالاگرفتن رویارویی بین تهران و قدرت‌های جهان بر سر برنامه هسته‌ای ایران، اظهارنظرهای مختلفی درباره نحوه مذاکرات در این باره و همچنین مذاکره مستقیم بین ایران و آمریکا مطرح شده است.

محمود احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی اخیر علیه ایران، گفته است در یک سال و نیم گذشته «یک جنگ تمام عیار اقتصادی» با «هدف گرفتن بانک مرکزی و مراوادت ارزی و نفت برای کشوری که اقتصادش با درآمدهای نفتی گره خورده» در جریان بوده است.

به گفته او «در واقع همهٔ توان نظام سرمایه‌داری علیه ملت ما بسیج شد.»

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین از «هماهنگی در داخل» با این تحریم‌ها و فشارها سخن گفته است که «شواهدش» را در دست دارد.

آقای احمدی‌نژاد البته گفته است «از تحقق اهداف دشمن جلوگیری شد و ابعاد شکنندهٔ فشارهای خارجی مهار شد» و از آن به عنوان یک پیروزی یاد کرده است.

او همچنین از فشارها بر بانک مرکزی و احضارهای او و مدیرانش و همچنین فشار بر فعالان اقتصادی انتقاد کرده است.

رئیس جمهوری ایران در عین اذعان به این که «به هر حال گرانی وجود دارد و در بخش‌های گوناگون هم مشکلات و نارضایتی‌هایی هم هست»، گفته است حجم بالای سفرهای نوروزی در نوروز امسال، نشانه شکست‌خوردن فشارها بوده است.
XS
SM
MD
LG