لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۶

کلمه: پرونده‌سازی برای دختر میرحسین موسوی و ممانعت از تدریس او


میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد
میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد
وبسایت کلمه می‌گوید فشارها بر فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد بالا گرفته و از جمله برای یکی از دختران آنها که در دانشگاه الزهرای تهران تدریس می‌کرده، «پرونده‌سازی» شده است.
وبسایت کلمه که اخبار مربوط به میرحسین موسوی را منتشر می‌کند، نوشته است که فشارها بر فرزندان آقای موسوی با «تماس تلفنی تهدیدآمیز و ممنوع‌الملاقات‌شدن» یکی از دختران او آغاز شده بود و اکنون فشارهای شغلی بر آنان از سر گرفته شده است و «پرونده‌سازی‌های قبلی» ادامه پیدا کرده است.
به نوشته کلمه، علاوه بر ممانعت از تدریس فرزند میرحسین موسوی، دو روز قبل از سوی هیات تخلفات اداری وزارت علوم با او «تماس تهدیدآمیزی» گرفته شده است.
در این گزارش اشاره‌ای به نام این فرزند آقای موسوی و خانم رهنورد نشده است اما نوشته شده که او همان فرزند آقای موسوی است که پیشتر «مورد تهدید ماموران امنیتی» قرار گرفته و ممنوع‌الملاقات شده بود.
زهرا رهنورد، همسر آقای موسوی که همراه او در حصر خانگی است، در سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۵ رئیس دانشگاه الزهرا بوده است.
وبسایت کلمه نوشته است که «این پرونده‌سازی در دو سال اخیر هیچ یک از روال‌های قانونی رویه‌های متعارف دانشگاهی را طی نکرده است».
طبق این گزارش، پس از جلوگیری از ورود خانم موسوی به دانشگاه و ممانعت از تدریس، او بارها از مسئولان مربوط در دانشگاه الزهرا خواستار اعلام علت این اقدام و توجیه قانونی و مستند و مکتوب آن و نیز معرفی مقامی که دستور انجام این رفتارها را صادر کرده شده است اما پاسخی نگرفته است.
به نوشته این وبسایت، تنها نتیجه پیگیری‌های خانم موسوی در دو سال گذشته این بوده که در هیات تخلفات اداری برای او پرونده تشکیل شده و به گفته یکی از کارمندان این دانشگاه، اتهام او در این پرونده «مصاحبه با وبسایت کلمه و نشر اکاذیب» بوده است.
کلمه نوشته است که چنین رفتارهایی با دیگر دختر آقای موسوی نیز انجام شده است که جزئیات آن را «در صورت لزوم» منتشر می‌کند.
میرحسین موسوی و زهرا رهنورد بیش از ۲۱ ماه است که در «حصر خانگی» به سر می‌برند.
میرحسین موسوی، زهرا رهنورد، مهدی کروبی و فاطمه کروبی پس از راهپیمایی معترضان در تهران و چند شهر دیگر ایران در روز ۲۵ بهمن سال ۸۹، تحت حبس خانگی قرار گرفته‌اند. فاطمه کروبی چندی بعد از این حصر خانگی آزاد شد ولی حصر خانگی سه تن دیگر هنوز ادامه دارد.
هرچند تاکنون دادگاهی برای مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو نامزد معترض به انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۱۳۸۸، تشکیل نشده است اما مقام‌های قضایی و اجرایی جمهوری اسلامی، این دو نامزد معترض انتخابات ریاست جمهوری را متهم به برنامه‌ریزی برای اقدام علیه حاکمیت کرده‌اند؛ اتهامی که از سوی این دو نفر رد شده است.
یک سال پیش در بهمن ماه ۱۳۹۰ وبسایت کلمه گزارش داده بود که ماموران امنیتی دختران آقای موسوی و زهرا رهنورد را تهدید به بازداشت و زندان کرده و گفته‌اند: «آنها را به مکانی منتقل خواهند کرد که هیچ کس از محل نگهداری و وضعیت شان خبردار نشود.»
پیش از آن، در آستانه سالگرد حبس خانگی میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، فرزندان آن‌ها در نامه‌ای مشترک که ۱۸ بهمن ۹۰ منتشر شد، به حبس «غیرقانونی و غیرانسانی» آنان اعتراض کرده بودند.
XS
SM
MD
LG