لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۳

هشدار وزیردارایی آلمان نسبت به افزایش تورم در جهان


پر اشتایبروک وزیر دارایی آلمان( سمت راست) در نشست قبلی گروه 20
پر اشتایبروک وزیر دارایی آلمان( سمت راست) در نشست قبلی گروه 20
در آستانه برگزاری نشست گروه بیست در لندن وزیر دارایی آلمان نسبت به افزایش شدید تورم در جهان هشدار داد.

پر اشتاینبروک وزیر دارایی آلمان بر این باور است چنانچه دولت‌ها به منظور مقابله با بحران کنونی پول بیشتری به اقتصاد کشورهایشان تزریق کنند، جهان با خطر افزایش شدید تورم روبرو خواهد شد.

هفته‌نامه آلمانی اشپیگل در سایت اینترنتی خود نوشته است، در آستانه برگزاری نشست گروه بیست در لندن میان کشورهای اروپایی و سایر کشورهای جهان در یک مورد اختلاف نظر وجود دارد و آن این که آیا دولت‌ها باید برای کمک به اقتصاد بحران زده جهان پول بیشتری وارد بازار کنند یا خیر. در حالی که آمریکا و کشورهای آسیایی با این کار موافق هستند، آلمان و فرانسه با تزریق پول بیشتر به بازار در قالب اجرای طرح‌های حمایت از اقتصاد مخالفت می‌کنند.

پر اشتایبروک وزیر دارایی آلمان در گفت و گویی با یک رادیو محلی در آلمان با اشاره به ظرفیت محدود بازارهای مالی برای جذب منابع گفته است:« با توجه به حجم عظیم نقدینگی که ما به بازار تزریق کرده‌ایم، تصورش را بکنید که اگر رکود کنونی به طور نسبی بر طرف شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟»

وزیر دارایی آلمان ضمن مخالفت با تزریق بیشتر پول از سوی دولت‌ها به بازار معتقد است، برای اتخاذ تدابیر تازه‌تری برای حمایت از اقتصاد نخست باید در انتظار به نتیجه رسیدن برنامه‌های حمایتی قبلی نشست.

در حالی که لندن خود را برای برگزاری نشست سران کشورهای گروه بیست آماده می‌کند، پلیس این شهر از احتمال افزایش برگزاری تظاهرات و انجام سایر اقدام‌های اعتراض آمیز از سوی مخالفان در روز چهارشنبه خبر داده است. به نوشته ایندیپندنت شمار زیادی از معترضان آماده شکستن حصار امنیتی پلیس در مرکز شهر لندن هستند. حدود پنج هزار مامور پلیس تامین امنیت نشست سران گروه بیست را برعهده دارند.

نشست سران کشورهای عضو گروه بیست روزهای پنجشنبه و جمعه در لندن برگزار خواهد شد.
XS
SM
MD
LG