لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۵

احمدی‌نژاد: علاقه‌مندیم که تغییرات بزرگی رخ دهد


رئیس جمهوری ایران می گوید: ما علاقه‌مند بوده و هستیم که تغییرات بزرگی روی دهد. دولت آمریکا باید از گذشته درس بگیرد.
رئیس جمهوری ایران می گوید: ما علاقه‌مند بوده و هستیم که تغییرات بزرگی روی دهد. دولت آمریکا باید از گذشته درس بگیرد.
رئیس جمهوری ایران در گفت‌وگو با هفته‌نامه آلمانی اشپیگل بار دیگر درخواست‌های مجامع جهانی برای توقف غنی‌سازی اورانیوم را رد کرد.

محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ اختصاصی با هفته‌نامه آلمانی اشپیگل در پاسخ به پرسشی در مورد درخواست رئیس جمهوری جدید آمریکا از ایران برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای سؤال برانگیز ایران گفته است، این بحث‌ها دیگر قدیمی شده و زمان آن سپری شده است.

احمدی نژاد در عین حال درباره اتهام کشورهای غربی در مورد ماهیت نظامی برنامه هسته‌ای ایران گفته است، کشورش هیچ علاقه‌ای به تولید بمب اتمی ندارد. وی افزوده است:«این یک دروغ بزرگ است و ایران قصد ندارد بمب اتمی تولید کند.»

رئیس جمهوری ایران در پاسخ به پرسشی در مورد پیشنهاد رییس جمهور آمریکا در مورد آغاز دور تازه‌ای از روابط میان دو کشور به اشپیگل گفته است: «ما از تغییرات استقبال می‌کنیم. ولی هنوز از این تغییرات خبری نیست. ما منتظریم که اوباما طرح‌هایش را اعلام کند تا آنها را مورد بررسی قرار دهیم.»

احمدی‌نژاد همچنین در این مصاحبه مدعی شده است، این او بود که برای نخستین بار آغازی دوباره در روابط با آمریکا را رقم زده است.

وی در توجیه این ادعا به نامه تبریک خود به باراک اوباما پس از پیروزی وی درانتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرده و آن را گامی بزرگ و جسورانه قلمداد کرده است.

رئیس جمهوری ایران در ادامه افزوده است: «ما علاقه‌مند بوده و هستیم که تغییرات بزرگی روی دهد. دولت آمریکا باید از گذشته درس بگیرد.»

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با هفته نامه اشپیگل درباره رئیس جمهوری جدید آمریکا گفته است: «برای باراک اوباما احترام زیادی قائلیم اما در عین حال واقع‌گرا هستیم.»

متن کامل گفت‌وگوی هفته نامه اشپیگل با محمود احمدی‌نژاد در شماره آینده این هفته‌نامه در روز دوشنبه منتشر می‌شود.
XS
SM
MD
LG