لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۲

مرگ یک سرباز آمریکایی در انفجار بمب کنار جاده‌ای در عراق


سربازان آمریکایی در محل انفجار یک بمب کنار جاده ای در بغداد. عکس تزئینی است
سربازان آمریکایی در محل انفجار یک بمب کنار جاده ای در بغداد. عکس تزئینی است

در پی انفجار يک بمب کنار جاده‌ای در شمال بغداد يک سرباز آمريکايی جان خود را از دست داد.

خبرگزاری آسوشيتدپرس به نقل از منابع نظامی آمريکايی مستقر در عراق اعلام کرد اين حادثه روز يکشنبه روی داده است. بدين ترتيب شمار تلفات نيروهای آمريکايی در سه روز گذشته به شش نفر رسيده است.

در بيانيه ارتش آمريکا آمده است، يک سرباز آمريکايی در جريان انفجار بمب کنار جاده‌ای در استان صلاح‌الدين واقع در شمال بغداد کشته شده است.

روز جمعه نيز در جريان يک حمله انتحاری در شمال شهر موصل عراق پنج سرباز آمريکايی جان خود را از دست داده بودند که اين حمله پرتلفات ترين حمله به نيروهای آمريکايی مستقر در عراق در يک سال گذشته محسوب می‌شود.

از زمان آغاز لشکرکشی آمريکا به عراق در سال ۲۰۰۳ تاکنون ۴۲۷۲ سرباز آمريکايی جان خود را از دست داده‌اند.

بمب‌های کنار جاده‌ای همچنان يکی از مهلک‌ترين سلاح‌هايی است که در عراق عليه سربازان آمريکايی به کار گرفته می‌شود. هر چند اخيراً از اين بمب‌ها بيشتر برای حمله به نيروهای امنيتی عراق استفاده می‌شود.

در روز يکشنبه در جريان انفجار يک بمب کنار جاده‌ای ديگر در مسير عبور دو خودروی عراقی در منطقه دياله واقع در شانزده کيلومتری جنوب شرقی بغداد شش نفر از جمله دو زن و يک پسربچه زخمی شدند.

روز يکشنبه همچنين مسيحيان عراق در سايه بهبود نسبی شرايط امنيتی در بغداد و ساير نقاط عراق در مراسم جشت عيد پاک شرکت کردند. حدود دويست مسيحی عراقی در مراسم عيد پاک در کليسای مريم مقدس در بغداد حضور داشتند.

به دنبال حمله آمريکا به عراق و گسترش خشونت‌ها در اين کشور مسيحيان عراقی بارها از سوی بنيادگرايان اسلامی مورد حمله قرار گرفته‌اند. در سال ها اخير بسياری از مسيحيان عراق اين کشور را ترک کرده‌اند. حدود سه درصد ار جمعيت ۲۶ ميليونی عراق را مسيحيان تشکيل می‌‌دهند که اکثر آنها از مسيحيان آشوری و ارمنی هستند.

XS
SM
MD
LG